شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#سوخت

استمرار سوخت رسانی به جایگاه‌های توزیع در تهران

استمرار سوخت رسانی به جایگاه‌های توزیع در تهران

رئیس صنف جایگاهداران کشور گفت: وقوع آتش سوزی در پالایشگاه تهران سوخت رسانی به جایگاه‌ها را متوقف نمی‌کند، مردم‌نگران نباشند.

اسدالله قلی زاده گفت: پس از اینکه آتش سوزی در پالایشگاه تهران رخ داد، به دلیل نزدیکی انبار ری به پالایشگاه و رعایت موارد ایمنی ناچار فعالیت ارسال فرآورده از انبار نفت ری به جایگاه‌ها محدود شد.

وی با بیان اینکه ستادهای مرتبط برای مدیریت بحران تشکیل شده و میزان سوخت موجود در جایگاه‌ها رصد کامل شده است، گفت: در صورتی که جایگاهی با اتمام موجودی مواجه شود از سایر انبارهای تهران فرآورده برای آن به صورت فوری ارسال می‌شود و نفتکش‌ها با فوریت کار حمل را انجام می‌دهند و هیچ مشکل حادی از بابت تولید و عرضه فراورده‌های نفتی وجود ندارد و جای نگرانی نیست.

رئیس صنف جایگاه داران با تاکید بر اینکه مشکلی خاصی در انتقال فرآورده به دیگر استان‌های همجوار تهران هم وجود ندارد، گفت: ذخایر کافی در انبارها تا رفع مشکل وجود دارد و می‌توانند سوخت مورد نیاز مردم را تأمین کنند، اگر هم هر استانی با مشکل مواجه باشد از طریق استان و انبار معین فرآورده ارسال می‌شود و انشاالله مشکل حادی متصور نیست.

وی تصریح کرد: هم اکنون رصد دقیقی بر روی موضوع از سوی مسئولان مربوطه در مجموعه نفت و سایر ارگان‌های ذیربط و ستادهای مدیریت بحران در جریان هست و تا فردا فعالیت پالایشگاه دوباره آغاز می‌شود.

قلی زاده گفت: با توجه به وقفه ناشی از عدم امکان فعالیت انبار ری، جایگاه‌هایی که در حال اتمام موجودی سوخت باشند، در اولویت ارسال فرآورده قرار گرفته اند و شرایط عادی است و هیچ مشکلی در تأمین سوخت هیچ جایگاهی وجود ندارد.