شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بشار اسد#سوریه#رئیس جمهور

بثینه شعبان:

اولویت بشار اسد آزادسازی اراضی و تقویت روابط با متحدان است

اولویت بشار اسد آزادسازی اراضی و تقویت روابط با متحدان است

مشاور ویژه رئیس جمهور سوریه در گفتگو با المیادین به تشریح اولویت های بشار اسد در مرحله آتی پرداخت و به ارتباط ناگسستنی میان سوریه و فلسطین پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، بثینه شعبان مشاور ویژه رئیس جمهور سوریه در گفتگو با المیادین گفت: هر کشوری عربی که به از سرگیری روابط با سوریه مبادرت ورزد ما آنرا در راستای منافع ملت سوریه مورد بررسی قرار می دهیم.

وی افزود: جنگ اخیر در فلسطین تاییدی بر این بود که آنچه با زور گرفته شده است فقط با زور بازپس گرفته خواهد شد.

شعبان در ادامه تاکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری سوریه بیانگر اراده ملت سوریه و نشان دهنده شکست سیاستهای آمریکا بود. بشار اسد رئیس جمهور سوریه دوما را به عنوان انداختن رای خود در صندوق انتخاب کرد تا بگوید مردم آنجاگروگان تروریستها بودند و نه شریک آنها.

مشاور بشار اسد اعلام کرد: سوریه با همه تعامل دارد اما گفته برخی کشورها که انتخابات سوریه را به رسمیت نمی شناسند، موضوعی است که ربطی به ما ندارد.

شعبان گفت: عشایر عربی نیروهای جدایی طلب را به چالش کشیدند و به سوی مشارکت در انتخابات و رای دادن حرکت کردند و زیر بار اقدامات نیروهای جدایی طلب نرفتند.

شعبان با تأکید بر اینکه بشار اسد، تعریف جدیدی از مفهوم انقلاب ارائه کرد، گفت: ملت سوریه، انقلابی را علیه تروریسم، خیانت و فساد به پیش می برد.

درباره اولویت های رئیس جمهوری سوریه در مرحله آتی هم اعلام کرد: آزادسازی اراضی سوریه علاوه بر تقویت ارتباط با متحدان، اولویت اصلی بشار اسد در مرحله آینده است.

وی درباره از سرگیری روابط میان دمشق و کشورهای عربی، تاکید کرد: این کشورهای عربی بودند که روابط خود با سوریه را قطع کردند و آنها باید اقدام به از سرگیری روابط خود با سوریه کنند. اگر هر کشوری عربی خواهان از سرگیری روابط باشد ما این موضوع را در راستای منافع ملت سوریه مورد بررسی قرار می دهیم.

مشاور بشار اسد تصریح کرد: رویکرد دولت سوریه حمایت از طرحهای صنعتی و کشاورزی است.

وی در ادامه به اشاره به سرمایه گذاری های چین در سوریه اعلام کرد: چین از سرمایه گذاری در سوریه دریغ نمی کند و پیام اخیر رئیس جمهور چین هم گواه و تاییدی بر این موضوع است. قرار بود که سفر دوره ای وزیر خارجه چین به منطقه از دمشق شروع شود اما ابتلای بشار اسد به کرونا مانع آن شد.

شعبان تاکید کرد: پروژه هایی میان چین و سوریه برای اجرا شدن وجود دارد و این گامی مهم از سوی پکن برای به چالش کشیدن و نادیده گرفتن تحریم های آمریکاست.

درباره روسیه هم گفت: روسیه کشوری متحد و شریک سوریه است در حالی که آمریکا اراضی سوریه را اشغال کرده است.

شعبان تاکید کرد: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، تعاملی با دولت سوریه ندارند بلکه با گروههای معلوم الحال تعامل دارند.

مشاور ویژه رئیس جمهوری سوریه با اشاره به ارتباط و پیوند میان فلسطین و سوریه، گفت: پایداری سوریه در فلسطین نمایان شد. جنگ اخیر در فلسطین روحیه ملت سوریه را بالا برد و تاکیدی بر این بود که آنچه با زور گرفته شده است فقط با زور بازپس گرفته می شود.

درباره عادی سازی روابط میان دمشق و تل آویو هم گفت: ستون پنجم همسو با موج عادی سازی به دنبال ترویج این موضوع است که سوریه با اسرائیل به عادی سازی روی می آورد. محال است که این رخ دهد.