به گزارش برنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، حسان دیاب، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در سخنانی پس از گذشت ۳۰۰ روز از استعفای کابینه‌اش با اشاره به بحران اقتصادی شدید کشورش اظهار کرد که لبنان در کانون خطر قرار دارد.

وی از احزاب سیاسی لبنان خواست که در راستای تشکیل دولت از برخی امتیازات چشم پوشی کنند و پیش از آنکه زمان بگذرد و دیر شود لبنان را نجات دهند.

حسان دیاب گفت: ما امروز در برابر یک حقیقت بسیار سخت قرار داریم که بانک جهانی در گزارش اخیر خود به آن اشاره و اعلام کرد؛ لبنان در بحرانی اقتصادی غرق شده که ممکن است در سایه نبود  چشم‌اندازی برای یک راه‌حل و خارج کردن آن از این وضعیت بد که با فلج شدن سیاسی همراه شده، این بحران لبنان را در میان 10 بحران بد مالی از نیمه قرن نوزدهم تاکنون قرار دهد.

وی افزود: حقایقی که در ادامه بیان می‌شود حقیقت گزارش بانک جهانی را تایید می‌کند؛ ۱ - ناتوانی در تشکیل دولت جدید برای رفع مشکلات مالی و اجتماعی. ۲ – مسئولیت پذیر نبودن احزاب سیاسی و عدم درک عمق بحران کشور و پیامدهای آن. ۳ – تداوم مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول. ۴-  نبود دارو و شیر برای کودکان و  همچنین مواد سوختنی به علت اقدام برخی تجار در انبار کردن مواد اولیه و موارد مختلف از این قبیل.

حسان دیاب تاکید کرد: تمامی این اتفاقات کشور را در آستانه فروپاشی قرار می‌دهد و احزاب سیاسی باید از چیزهای کوچک در راستای تشکیل دولت که بزرگ جلوه داده می‌شود چشم پوشی کنند؛ چراکه تشکیل دولت پس از گذشت ۱۰ ماه از استعفای دولت ما در اولویت قرار دارد.

وی در پایان خطاب به احزاب سیاسی لبنان گفت: از خدا بترسید؛ چراکه این ملت بی‌گناه هزینه‌های سنگینی را متحمل می‌شوند.