شهرخبر

بردیده: به تعویق انداختن سوپر لیگ به ضرر جامعه کاراته است/ فدراسیون بازنگری کند


بردیده: به تعویق انداختن سوپر لیگ به ضرر جامعه کاراته است/ فدراسیون بازنگری کند

سرپرست تیم پاس ناجا گفت: برگزاری مسابقات نیم فصل دوم سوپر لیگ سال گذشته بعد از رقابت‌های المپیک به ضرر جامعه کاراته است.

عقیل بردیده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص برگزاری نیم فصل دوم مسابقات سوپر لیگ کاراته بعد از رقابت‌های المپیک اظهار داشت: مدتی است شیوع کرونا مانع برگزاری مسابقات شده و با توجه به اینکه مسابقات دور رفت سوپر لیگ در سال گذشته برگزار شد، منطقی نیست دور برگشت مسابقات و فینال آن بعد از المپیک توکیو و به فاصله 7 ماهه از دور رفت برگزار شود.

وی افزود: این امر می‌تواند باعث دلسردی اسپانسر‌هایی که پا به کاراته می‌گذراند، شود و انگیزه‌ای برای ادامه تیمداری در کاراته نداشته باشند. قطعاً با این شرایط بعد از فروکش کردن ویروس کرونا برای جذب مجدد اسپانسرها دچار مشکلات جدی خواهیم شد. رقابت بازیکنان در لیگ جدا از رقابت سالم و هیجان سازنده، باعث درآمد بازیکنان کاراته خواهد شد، که اگر سازمان لیگ به این موضوع توجه نکند، علاوه بر آسیب اقتصادی به ورزشکاران دیگر اسپانسری نمی‌ماند که بخواهد در کاراته سرمایه گذاری کرده و حمایتی داشته باشد.

سرپرست تیم پاس ناجا تصریح کرد:  اگر ملی‌پوشان کاراته می‌توانند در دوران سربازی خود به اردوهای تیم ملی و میادین مختلف رقابت برسند به خاطر وجود تیم‌هایی همچون پاس ناجا و رعد پدافند است که هر ساله با جذب بازیکن به کاراته کشور کمک می‌کنند. تیم پاس با حفظ شرایط فعالیت قهرمانی برای مشمولان قهرمان و جذب سالانه سه یا چهار بازیکن آزاد همواره نقش حفظ قهرمانان و نخبگان ورزش کاراته را ایفا کرده است. تیم‌های کاراته پاس در معرفی ورزشکاران با آتیه و بازیکن سازی همواره خوش درخشیده‌اند.

بردیده در خصوص راهکار برگزاری مسابقات سوپر لیگ گفت: فدراسیون کاراته می‌توانند همانند سایر رشته‌ها با یک برنامه‌ریزی منظم دور برگشت مسابقات را برگزار کند و هفته پایانی بعد از المپیک و با حضور المپین‌ها انجام شود. از مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ انتظار داریم در امر زمانبندی برگزاری از سرپرستان تیم‌ها هم نظر خواهی کنند. می‌خواهیم فدراسیون نسبت به این موضوع تجدد نظر کند تا شاهد مشکلات و ضرر تیم‌های کاراته و ورزشکاران نباشیم.


انتهای پیام/