شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سوریه#بشار اسد

مشاور بشار اسد: سیاست‌های آمریکا در سوریه شکست خورد/ هرگونه سازش با اسرائیل محال است


مشاور بشار اسد: سیاست‌های آمریکا در سوریه شکست خورد/ هرگونه سازش با اسرائیل محال است

مشاور ویژه رئیس جمهوری سوریه با تاکید بر اینکه اولویت بشار اسد آزادسازی اراضی اشغال شده سوریه است، تاکید کرد که هرگونه رابطه با دشمن صهیونیستی محال است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «بثینه شعبان» مشاور ویژه «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در گفتگو با المیادین اظهار داشت، هر کشور عربی که به دنبال از سرگیری روابط خود با سوریه باشد ما این موضوع را در راستای منافع ملت سوریه مورد بررسی قرار می دهیم و همچنین کشورهایی که مناسبات خود را با سوریه قطع کردند خودشان باید برای بازیابی این روابط اقدام کنند.

وی همچنین به موضوع جنگ 12 روزه غزه اشاره و تاکید کرد، جنگ اخیر در فلسطین نشان داد آنچه با زور گرفته شده تنها با زور قابل پس گرفتن است.

مشاور بشار اسد در ادامه این گفتگو به بحث انتخابات ریاست جمهوری سوریه پرداخته و گفت، صحنه انتخابات ریاست جمهوری سوریه که بر اراده ملت این کشور تاکید دارد بیانگر شکست سیاست‌های آمریکا بود.

بثینه شعبان اظهار داشت که درهای سوریه به روی همه باز است؛ اما این که برخی کشورها می‌گویند انتخابات سوریه را به رسمیت نمی شناسند این موضوع دیگر به ما مربوط نمی‌شود.

مشاور رئیس جمهوری سوریه افزود، بشار اسد انقلاب را دوباره تعریف کرد و ملت سوریه انقلاب علیه تروریسم و خیانت و فساد را رهبری می‌کنند.

مشاور اسدتصریح کرد که آزادسازی اراضی اشغالی سوریه در کنار تقویت روابط با همپیمانان کشور در مرحله آینده اولویت اصلی رئیس جمهور است.

وی در ادامه گفت، برخی کشورهای عربی هستند که سوریه را تحریم کردند و خودشان باید برای بازیابی روابط با آن اقدام کنند و هر کشور عربی که ابتکاری برای ازسرگیری روابط خود با سوریه داشته باشد آن را بررسی می‌کنیم.

شعبان همچنین اظهار داشت، دستورالعمل های دولت سوریه در این مرحله حمایت از ابتکارات صنعت و کشاورزی و نیز پروژه‌های مربوط به بخش انرژی است.

مشاوره ویژه رئیس جمهوری سوریه اشاره کرد که چین از سرمایه گذاری در سوریه دریغ نمی‌کند و آخرین تلگراف رئیس جمهور چین در این زمینه بر این موضوع تاکید دارد. همچنین سفر وزیر خارجه چین به منطقه از دمشق آغاز شد اما در آن زمان ابتلای بشار اسد به اپیدمی کرونا مانع دیدار دو طرف شد.

وی ادامه داد، چندین پروژه پیشنهادی میان چین و سوریه برای اجرا وجود دارد و این یک گام پیشرفته از جانب چین جهت نادیده گرفتن تحریم‌های ایالات متحده علیه سوریه است.

بثینه شعبان درباره روابط دمشق و مسکو تاکید کرد که روسیه متحد و شریک سوریه است؛ آن هم زمانی که آمریکا اراضی سوریه را اشغال می کند.

او همچنین با تاکید بر اینکه فلسطین و سوریه به هم گره خورد‌ه اند گفت که ثبات سوریه در فلسطین منعکس شد. همچنین جنگ اخیر در فلسطین ثابت کرد آنچه با زور گرفته شده تنها با زور قابل بازیابی است.

مشاور بشار اسد در پایان تاکید کرد، برخی طرف‌ها وجود دارند که تلاش می کنند اینگونه وانمود کنند که سوریه در مسیر عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار گرفته؛ اما این اتفاق غیر ممکن است.

انتهای پیام/