شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#موبایل

کلاهبردار فروش اینترنتی موبایل دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی ودستگیری کلاهبرداری خبر داد که با درج آگهی جعلی فروش تلفن همراه در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از هموطنان می‌کرد.

 کلاهبردار فروش اینترنتی موبایل دستگیر شد

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا؛ سرهنگ سامع خورشاد، رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح این خبر اعلام داشت: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا استان مازندران و ارایه شکوائیه های خود مبنى بر کلاهبردارى از طریق شبکه های اجتماعی (اینستاگرام،تلگرام) از آنان، موضوع به طور ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

 

وی عنوان داشت: تیمی از کارشناسان پلیس فتا، تجسس‌های پلیسی خود را در این زمینه آغاز کردند و طی بررسی‌های انجام شده متوجه شدند که شهروندان دیگری نیز به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

 

این مقام انتظامی افزود: ماموران پلیس فتا پس از اقدامات فنی و تخصصی متهم این پروندها را شناسایی کردند و طی یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی وی را در استان‌ قزوین دستگیر کردند.

 

رئیس پلیس فتا استان مازندران عنوان داشت: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به برداشت غیر مجاز از حساب هموطنان کل کشور در پوشش شبکه‎‌های اجتماعیاعتراف کرد.گفتنی است مبالغ کلاهبرداری شده ازهموطنان  1.000.000.000 ریال بر آورد شده است.

 

سرهنگ خورشاد گفت: شبکه‌های اجتماعی نمی‌تواند مکان امنی برای خرید‌های اینترنتی باشند و ممکن است بسیاری از افراد سودجو که قصد کلاهبرداری از کاربران را دارند در این شبکه‌ها فعالیت داشته باشند؛ بنابراین شهروندان برای خریداری کالای مورد نظر خود حتما از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد و سایت های داخلی که مورد تایید هستند خرید کنند و سعی کنند  پرداخت وجه را بعد از ارائه خدمات یا تحویل کالا انجام دهند.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و  کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند.

 

منبع: عصر ایران