شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسجد الاقصی#اماراتی

درخواست صهیونیست‌ها از سفیر اماراتی برای ورود غیر قانونی به مسجد الاقصی


درخواست صهیونیست‌ها از سفیر اماراتی برای ورود غیر قانونی به مسجد الاقصی

مراکز شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی ضمن نادرست خواندن اظهارات رئیس «شورای حکمای تورات» در دیدارش با سفیر امارات در تل آویو درباره متعلق نبودن حرم قدسی برای یهودیان، خواستار مشارکت سفیر اماراتی در یورش و ورود غیر قانونی به مسجد الاقصی شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیا الیوم، مراکز شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی از سفیر امارات در تل آویو درخواست کردند که در یورش و ورود غیر قانونی به محوطه مسجد الاقصی مشارکت داشته باشد.

دیدار چند روز پیش «محمد محمود آل خاجه» سفیر امارات در تل آویو با خاخام «شالوم کوهن» رئیس شورای موسوم به «حکمای تورات» در منزلش با انتقادات و واکنش‌های گسترده‌ کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

به نوشته روزنامه «تایمز اف اسرائیل»، کوهن در این دیدار به سفیر اماراتی گفت که «کوه معبد (محوطه مسجد الاقصی) برای یهودیان نیست و عرب‌ها مسئول آن هستند و مردم یهودی به دلیل قداست حرم قدسی نباید وارد آن شوند».

 نهادها و مراکز حامی شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی این اظهارات خاخام کوهن را به باد انتقاد گرفته و در پیامی به سفیر اماراتی که در صفحه توئیتر شبکه تلویزیونی «کان» منتشر شده، آمده است: «ادعاهای خاخام شالوم کوهن نادرست و دروغ است. یهودیان همیشه آرزو داشتند که برای عبادت در کوه معبد آزادی کامل وجود داشته باشد و به یک مرکز جهانی صلح تبدیل شود. ما سفیر اماراتی را برای دیدار با یکدیگر و رفتن به بالای این کوه دعوت می‌کنیم!».   

انتهای پیام