شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#برجام#کاخ سفید

تازه‌ترین موضع گیری آمریکا درباره برجام

سخنگوی کاخ سفید با نادیده گرفتن مواضع ضد برجامی رژیم صهیونیستی، گفت: موضع ما در قبال برجام تغییری نکرده است.

برجام

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، جن ساکی در نشست خبری روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روز گذشته بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت حتی اگر به قیمت اصطکاک در روابط با آمریکا تمام شود، او در برابر هر توافقی خواهد ایستاد، این مطلب را مطرح کرد.

وی مواضع نتانیاهو را مربوط به خودش دانست و افزود: مسئولیت رئیس جمهوری بایدن این است که در جهت منافع مردم آمریکا اقدام کند.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: دیدگاه ما این است که به یک توافق سیاسی دست یابیم که می‌تواند ایران را از دستیابی به سلاح اتمی بازدارد. ما با این توافق، نظارت بر فعالیت‌های ایران را بازخواهیم گرداند.

ساکی اضافه کرد: پیش از آنکه رئیس جمهوری سابق از توافق برجام خارج شود، این نظارت را داشتیم که در جهت منافع ما است.

عراقچی: در مذاکرات هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست

دیپلمات‌های اروپایی: جنبه‌های مهم توافق برای احیای برجام به نتیجه رسید

آمریکا: پیشرفت‌هایی در مذاکرات وین حاصل شده | اسرائیل را در جریان قرار می‌دهیم

وی با یادآوری اینکه همچون سال‌های گذشته همکاری و توجیه مقامات اسرائیلی ادامه دارد، تصریح کرد: با این حال، موضع ما در این زمینه تغییری نکرده است.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در آخرین روزهای حضور در قدرت را پس از ۱۲ سال پشت سر می‌گذارد از هر فرصتی برای تخریب توافق هسته‌ای ایران دریغ نمی‌کند.

او، دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا را برای خروج از توافق هسته‌ای ترغیب و تطمیع کرد و از سیاست تروریسم اقتصادی مایک پمپئو و تندروهای کاخ سفید علیه مردم ایران، به شدت استقبال داشت.