شهر خبر

مدیریت بحران به آتش سوزی پالایشگاه تهران ورود کرد| مدیریت بحران: تا اعلام رسمی دلایل حریق به شایعات توجه نکنید

مدیریت بحران به آتش سوزی پالایشگاه تهران ورود کرد. مدیریت بحران گفته: تا اعلام رسمی دلایل حریق به شایعات توجه نکنید. به گفته رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران همه دستگاه های به حالت آماده باش در آمده اند.

مدیریت بحران به آتش سوزی پالایشگاه تهران ورود کرد| مدیریت بحران: تا اعلام رسمی دلایل حریق به شایعات توجه نکنید

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران از ورود این سازمان به حریق گسترده در پالایشگاه تهران خبر داد.

رضا کرمی محمدی در این‌باره گفت: با توجه به ابعاد حریق رخ‌داده در پالایشگاه تهران، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز به این موضوع ورود کرده و تمامی اعضا و کارشناسان این سازمان از جمله آتش‌نشانی، هلال احمر، اورژانس و نیز کارشناسان حوزه ترافیک، سوخت‌رسانی و ... به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نقشه‌های GIS این محدوده را برای افزایش سرعت عمل امدادگران در اختیار آنان قرار داده و سیستم رصد آنلاین و مانیتورینگ را نیز اجرا کرده است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه شهردار تهران نیز این حادثه را به شکل آنلاین رصد می‌کند، گفت: دستورات لازم از سوی آقای حناچی برای پیگیری و مدیریت این حادثه صادر شده و امکانات شهری بیشتر در صورت نیاز برای اطفای این حریق به کار گرفته خواهد شد.

کرمی محمدی درباره دلایل وقوع این حادثه گفت: چند دلیل برای این حادثه اعلام شده که البته به طور قطع نمی‌توان آن را اعلام کرد و باید بررسی‌های بیشتری در این زمینه انجام شود.

وی از شهروندان خواست که به شایعات و اخباری که از طریق منابع غیرموثق اعلام می‎شود، توجه نکنند و اخبار مربوط به این حادثه را از رسانه‌های رسمی پیگیر باشند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره زمان اطفای حریق در پالایشگاه تهران نیز گفت: گزارش‌های دریافتی ما و نیز رصد لحظه به لحظه تصاویر این حادثه نشان می‌دهد که از شدت اولیه این حادثه کاسته شده اما همچنان عملیات ادامه دارد.