شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#نخست وزیر

شامگاه چهارشنبه در نشست سران احزاب مخالف؛

توافق بر سر تشکیل کابینه ائتلافی در اسرائیل/پایان عصر نتانیاهو

توافق بر سر تشکیل کابینه ائتلافی در اسرائیل/پایان عصر نتانیاهو

رهبر حزب «یش عتید» رژیم صهیونیستی از تشکیل یک کابینه ائتلافی جدید و آمادگی برای برکناری نخست وزیر کنونی این رژیم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم پست، «یائیر لاپید» رهبر حزب «یش عتید» رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه به طور رسمی به «رووین ریولین» رئیس رژیم و «یاریو لوین» رئیس کنست اطلاع دااد که یک کابینه ائتلافی جدید تشکیل شده و این کابینه آماده جانشینی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

لاپید در ساعت ۲۲:۳۵ دقیقه به وقت محلی به ریولین گفت: «من به شما شخص رئیس رژیم متعهد هستم که این کابینه برای خدمت به تمام شهروندان اسرائیل از جمله آنهایی که عضو آن نیستند، فعالیت خواهد کرد، به آنهایی که با آن مخالف هستند، احترام خواهد گذاشت، و هرآنچه که در توان دارد برای متحد و یکپارچه سازی تمام بخشهای جامعه اسرائیلی به کار گیرد».

گفتنی است که «نفتالی بنت» رهبر حزب «یامینا» به همراه لاپید و «منصور عباس» رئیس حزب «فهرست متحد عربی» در نشستی که شامگاه چهارشنبه برگزار شد، یک توافقنامه را امضا کردند. این نخستین توافقنامه ائتلافی است که تاکنون توسط یک حزب عرب امضا شده است.

منصور عباس پس از چندین گفتگو با نتانیاهو، در آخرین دقایق درخواست‌هایی را به این توافقنامه افزود. عباس درباره این توافق گفت: «تصمیم دشواری بود و چندین اختلاف نظر وجود داشت اما مهم بود که به توافقاتی دست یابیم».