شهر خبر

در دیدار با محمد عبدالسلام؛

وزیر خارجه سوئد: جنگ یمن باید هرچه سریع تر متوقف شود

وزیر خارجه سوئد: جنگ یمن باید هرچه سریع تر متوقف شود

وزیر خارجه سوئد در دیدار با رئیس هیأت مذاکره کننده جنبش انصار الله یمن درباره آخرین وضعیت حقوق بشر در یمن، وضعیت سیاسی و وضعیت برقراری آتش بس در این کشور گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «آن لیندی» وزیر خارجه سوئد در جریان سفر خود به مسقط (پایتخت عمان) با «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن دیدار کرد.

بنا بر گزارشها، در خلال این دیدار دو طرف درباره آخرین وضعیت حقوق بشر در یمن، وضعیت سیاسی و وضعیت برقراری آتش بس در این کشور به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

لیندی، وزیر خارجه سوئد با انتشار پیامی در صفحه توئیتری خود درباره مباحث مطرح شده در این نشست نوشت: «من در مسقط با محمد عبدالسلام رئیس هیأت مذاکره کننده جنبش انصارالله ملاقات کردم و درباره آخرین وضعیت حقوق بشر، آتش بس و وضعیت سیاسی در این کشور با وی گفتگو کردم. (برقراری و حفظ) آتش بس مهم‌ترین ضامن رعایت حقوق بشر است. گروه‌ها بایستی بدون هیچ‌گونه پیش شرطی با سازمان ملل متحد در ارتباط باشند. جنگ باید تمام شود».

محمد عبدالسلام نیز پس از انجام این دیدار در صفحه توئیتری خود نوشت: «در جریان دیدار با وزیر خارجه سوئد تأکید کردیم که محاصره یمن ظالمانه و خلاف قوانین بین‌المللی است و ورود دارو و فرآورده‌های نفتی به داخل کشور حق مردم آن است، حتی در شرایط جنگی».