شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#الجزایر#رئیس جمهوری

رئیس جمهور الجزایر:

به سمت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نخواهیم رفت

به سمت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نخواهیم رفت

رئیس جمهوری الجزایر در سخنانی تأکید کرد که این کشور عربی به سمت عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی گام برنخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر در سخنانی تأکید کرد: «اگر در دوره ریاست جمهوری امانوئل ماکرون در بنای دوباره روابط با فرانسه موفق نشویم، دیگر هیچگاه به نتیجه‌ای دست نخواهیم یافت».

تبون در ادامه ضمن تأکید بر اینکه کشورش به هیچ وجه به سمت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی حرکت نخواهد کرد، گفت: «اجازه نخواهیم داد که شمال کشور مالی به مأمنی برای تروریست‌ها تبدیل شود».

گفتنی است، پیشتر «صبری بوقادم» نخست وزیر پیشین الجزایر با انجام سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: «همه باید جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کنند».

وی با بیان این مطلب افزود: «رژیم اسرائیل به شکلی وحشیانه حیات و مقدسات فلسطینیان را در قدس هدف قرار داده و با حملاتی وحشیانه به نوارغزه، رعب و هراس و کشتار را در این منطقه محاصره شده، ایجاد کرده است».

صبری بوقادم در ادامه گفت: «گروه عربی منتظر است همگان به دور از سیاستهای یک بام و دو هوا تجاوزها و قتل‌های هدفمند علیه فلسطینیان را محکوم کنند و خواستار محاکمه و مجازات عاملان این جنایات در حق ملت بیگناه فلسطین شوند. ما خواستار اعلام حالت فوق العاده انسانی در اراضی فلسطین به منظور کاستن از درد و رنج ملت فلسطین و همچنین اقدام برای بازسازی نوارغزه ای هستیم که پانزده سال تحت محاصره ظالمانه قرار دارد».