شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#شورای شهر#مناظره#بانک مرکزی

نامزدهای انتخابات چه گفتند؟

زاکانی: هرجا که همتی بگوید حاضر به مناظره هستم/ تشویق مردم به آشوب خیابانی توسط عضو شورای شهر تهران

نامزدهای ریاست جمهوری نمایه

زاکانی گفت: بخش عظیمی از مشکلات اقتصادی ما به عملکرد آقای همتی برمی گردد و هر جا فرصت باشد حاضرم با او مناظره کنم و خواهم گفت چه اتفاقات تلخی در دوره ریاست بانک مرکزی و بانک ملی ایشان رخ داده است.

سرویس سیاست مشرق - برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به اوج خود رسیده است؛ از حضور در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی تا پخش مستند و رویدادهای تبلیغاتی دیگر در فضای مجازی. اگر در طول روز فرصت کافی برای دنبال کردن برنامه‌های نامزدها را ندارید، اینجا مروری بر مهمترین موضع‌گیری نامزدها خواهد بود.  این گزارش خوانشی از اظهارات و حواشی روزانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است که تا روز انتخابات هر روز منتشر خواهد شد.

زاکانی، همتی را دعوت به مناظره کرد

علیرضا زاکانی در نشست پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه‌های تهران که به همت سازمان بسیج دانشجویی در لانه جاسوسی سابق امریکا برگزار شد گفت: آقایان رحمانی، خیابانی و رزم حسینی هر سه در بحث صنایع دستی و فرش تقاضای ارز از بانک مرکزی داشتند، اما بانک مرکزی مقاومت می‌کرد.

زاکانی گفت: بخش عظیمی از مشکلات اقتصادی ما به عملکرد آقای همتی برمی گردد و هر جا فرصت باشد حاضرم با او مناظره کنم و خواهم گفت چه اتفاقات تلخی در دوره ریاست بانک مرکزی و بانک ملی ایشان رخ داده است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: آقای همتی باید پاسخگو باشد که چقدر دلار از کشور رفت و برنگشت. هم اکنون قوه عاقله دولت دچار اخلال است و بین وزرا هم هماهنگی برقرار نیست و ما دیدیم که دعوای بین وزارت صمت و جهاد کشاورزی چه اخلالی در بحث بازار مرغ بوجود آورد.

سعید جلیلی: برنامه جدی برای مبارزه با فساد دارم

سعید جلیلی پس از حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه هایش برای مبارزه با فساد، اظهار داشت: برای مبارزه با فساد گاهی فقط با مفسدان برخورد می شود اما مهم آن است که اصلاًَ اجازه ندهیم زمینه ایجاد فساد شکل بگیرد. برنامه دولتم این است که ساز و کارهایی که در دنیا به خوبی تجربه شده و جلوی فساد را گرفته است به کار گیریم.

وی با بیان این که بسیاری از مفاسد به علت تعارض منافع شکل می گیرد، افزود: به عنوان نمونه، یکی از مشکلاتی که اکنون در سیستم پولی کشور داریم چیست؟ در مباحث مربوط به بانک هاست. چه کسی باید جلوی مفاسد در بانک ها را بگیرد، چه کسی باید مانع از ایجاد فساد در بانک ها شود؟

روحانی: مردم به کسی که دارای برنامه است رأی دهند

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز نباید از مسیر و راه امام که مورد تاکید مقام معظم رهبری هست، فاصله گرفته و باید این مسیر و نهضت را ادامه بدهیم. خط و راه امام ادامه‌دار است و مردم باید با تمام قدرت و شور در انتخابات ریاست جمهوری پای صندوق‌های رأی که مهم‌ترین مسأله کشور است حضور یابند و کسی را که دارای برنامه است، انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام رئیسی: مسئولان‌آستانه تحمل خود را بالا ببرند

رئیس قوه قضاییه گفت: من گفتم اگر قرار است ما شاکی باشیم از همه رسانه‌ها گذشت می‌کنم و هر ۴۰ پرونده را بستیم‌ و تأکید کردم بگذارید رسانه‌ها در بیان نظرات و نقدهایشان آزاد باشند.

وی با بیان این‌که مسئولان باید همیشه خود را در معرض نقد قرار دهند، متذکر شد: دولتی که خود را در معرض نقدپذیری قرار ندهد حتماً دچار آفت و آسیب می‌شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: جوانانی در کشور هستند که به اشکالات به دقت توجه دارند و این اشکالات را هشدار می‌دهند گرچه ممکن است زبان و بیانشان تند باشد که دولتمردان باید برای شنیدن حرف‌های آنها آستانه تحمل خود را بالا ببرند.

  محسن رضایی: دولت من دولت تهران نیست

جلیلی: باید تعارفات بی‌جا را کنار بگذاریم تا کشور به جهش برسد

سعید جلیلی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه تلویزیونی بدون تعارف به سؤالات مجری پاسخ داد.

وی در این برنامه گفت: امروز بدون تعارف می‌گوییم که ما مسائل را بررسی کرده‌ایم و به این نتیجه رسیده‌ایم که کشور را نه‌تنها اداره، بلکه می‌توانیم جهش بدهیم. منتها باید تعارفات را کنار بگذاریم. نه با مسئولان نه دوستان و جناح و ستاد خودمان، نه با هیچ کسی دیگر هیچ تعارفی نباید داشته باشیم. یکی از موانع عمده جهش کشور تعارفات بی‌جایی است که بویژه در مناسبات دولت وجود دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا نسبت به بار سنگین ریاست‌جمهوری آگاهی دارید، گفت: سعی کردیم ابعاد این مسئولیت را بشناسیم که وارد صحنه شده‌ایم.

جلیلی در پاسخ به این سؤال که چطور به جمع‌بندی رسیدید که در این عرصه حضور پیدا کنید، گفت: هشت سال است که سایه به سایه تحولات کشور را دنبال می‌کنیم. موضوعی که با عنوان دولت سایه مطرح کردیم این بود که همه آحاد جامعه وظیفه دارند در حد وسع‌شان تأثیر بگذارند در روند کشور. لذا اکنون آمادگی خوبی به نقاط ضعف و قوت داریم.

پاسخ روزنامه اصلاح‌طلب به بی‌سوادی همتی

همتی نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در حساب توییتری خود از سید ابراهیم رئیسی درخواست کرد که دستور به رفع فیلتر توییتر دهد، در حالی که موضوع رفع فیلتر ربطی به ریاست قوه قضاییه ندارد و یک موضوع امنیتی و حاکمیتی است که باید در شورای عالی امنیت ملی درباره آن تصمیم‌گیری شود.

در همین رابطه روزنامه آفتاب یزد پاسخ بی اطلاعی همتی نسبت به قوانین را  تحت عنوان «آقای همتی از مشاور حقوقی بهره ببرید»، اینگونه می‌دهد:

اکنون باید خطاب به آقای همتی گفت، وقتی شما به قانون دسترسی ندارید و قانون را نمی‌دانید (البته این ایراد نیست، قوانین گسترده هستند) حداقل از یک مشاور حقوقی بهره ببرید. لازم است به شما متذکر شویم در قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی تصمیم به فیلترینگ تلگرام و توئیت یک تصمیم حاکمیتی و مرتبط با امنیت قضائی است و به صورت مستقیم ارتباطی با ریاست قوه قضائیه ندارد. ضمن آنکه رئیس دولتی که عضو آن هستید رئیس شورای فضای مجازی است و بهتر است از دولت خود بخواهید برای ساماندهی فضای مجازی برنامه داشته باشد.

تشویق مردم به آشوب خیابانی توسط عضو شورای شهر تهران

مجید فراهانی عضو شورای شهر اصلاح‌طلب تهران، در صفحه اینستاگرامی‌اش عکسی را منتشر کرده است که توسط یلدا معیری به دروغ در رسانه‌های غربی و حتی ایرانی به عنوان نماد آشوب‌های ۹۶ بازنشر شد.

با توجه به تصویر استفاده شده و همچنین قرارگرفتن بیت مشهور اقبال لاهوری در زیر این نماد آشوب، باید فراهانی توضیح دهد که چرا و به چه علت مردم را تشویق به آشوب می‌کند آن هم در زمانی که کل کشور بواسطه عملکرد اصلاح‌طلبان و دولت روحانی در بحران اقتصادی غوطه‌ور است و بسیاری از اصناف نسبت به بی‌تدبیری‌ها در حوزه اقتصادی توسط دولت، در ناراضی‌ترین زمان خود به سر می‌برند.

زاکانی: هرجا که همتی بگوید حاضر به مناظره هستم/ تشویق مردم به آشوب خیابانی توسط عضو شورای شهر تهران

حمایت رسمی حزب کارگزاران از همتی در انتخابات

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در یادداشتی که برای شماره روز چهارشنبه(۱۲ خرداد) در روزنامه سازندگی نوشته است، از حمایت رسمی حزب متبوعش از عبدالناصر همتی در انتخابات سخن گفت.

کرباسچی در بخشی از این یادداشت نوشت: آقای همتی در این روزها بسیار خوب عمل کردند و سخنان معقولی بیان کردند... در شرایط فعلی به نظر ما آقای همتی کسی است که مسائل کشور را می‌شناسد و به خصوص با توجه به تخصص شان در بعد اقتصادی راه‌حل‌های علمی و معقول برای حل نسبی مشکلات دارد اما خواسته و تلاش ما این است که همه نیروهای اصلاح طلب با استفاده از صندوق رای و تک تک آراء شهروندان حرکت کند."

وی با بیان اینکه "ما در کارگزاران سازندگی به دنبال این هستیم که مجموعه اصلاح‌طلبان با استفاده از سلاح رأی وارد صحنه انتخابات شوند"، نوشت:  تمایل قطعی دوستان ما در کارگزاران حتماً این است که در انتخابات از آقای همتی حمایت کرده و برای ایشان تبلیغ کنیم و برنامه‌های ایشان را برای مردم در انتخابات توضیح دهیم.

نامزد ریاست جمهوری: تمام فکر و ذکر رئیس جمهور بعد از انتخاب باید رسیدگی به زندگی مردم باشد نه اشرافی گری خود و خانواده اش.

مهرعلیزاده، نامزد ریاست جمهوری: در سال نخست دولت حداقل ۵۰ میلیارد دلار برای جذب سرمایه های خارجی در نظر خواهیم گرفت.