شهر خبر

حسان دیاب:

لبنان در کانون خطر است و باید هرچه سریع تر نجات داده شود

لبنان در کانون خطر است و باید هرچه سریع تر نجات داده شود

دیاب تاکید کرد که مردم لبنان از دوستان و برادران خود انتظار دارند تا کنار آنان بایستند و این ملت را در چنین شرایط بحرانی یاری دهند نه اینکه نمک به زخم آنان بپاشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک عربی، «حساب دیاب» نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در سخنانی خطاب به ملت و هم پیمانان منطقه‌ای لبنان تاکید کرد که نبایست مردم لبنان را نسبت به پیامدهای حوادث اخیر پیش آمده در این کشور مسئول تلقی کرد و به آنان فشار آورد.

او در ادامه تاکید کرد که مردم لبنان از دوستان و برادران خود انتظار دارند که کنار آنان بایستند و این ملت را در چنین شرایط بحرانی یاری دهند نه اینکه نمک به زخم آنان بپاشند.

وی افزود: «از برادران و دوستان لبنان خواستار توجه مضاعف هستیم. کشور در عمق خطر قرار گرفته است. لبنان بایستی هرچه سریع‌تر و پیش از فوت وقت نجات پیدا کند.»

دیاب بار دیگر خطاب به مردم کشورش که ماه هاست بدلیل عدم تشکیل کابینه و درگیری های سیاسی توسط مقامات لبنانی و نیز بحران اقتصادی و آخرین مورد آن انفجار بندر بیروت آستانه صبرشان لبریز شده است، تصریح کرد: «از شهروندان لبنانی در مقابل ظلمی که به آنان از سوی برخی طیف‌های سیاسی و تصمیم گیری های آنان روا می‌شود، خواستار تحمل و صبر بیشتر هستیم. قصد نداریم به شخصی اتهام زنی کنیم چراکه در چنین شرایطی به بالاترین درجات مسؤولیت و تعهدپذیری احتیاج داریم تا بلکه از این طریق از درد و آلام مردم بکاهیم.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در پایان نسبت به همکاری طیف‌ها و احزاب سیاسی کشورش به منظور تشکیل کابینه پس از ۱۰ ماه به منظور کاستن از معانات مردم لبنان تاکید کرد.