نیما نکیسا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران در آستانه دیدار با هنگ کنگ اظهار داشت: یکی از پرمهره ترین تیم های ملی در تاریخ را داریم. لژیونرهایی که در تیم های باشگاهی خود موثر و ستاره هستند و بازیکنانی که در لیگ برتر می درخشند. از درون دروازه تا خط حمله بازیکنان بسیار خوبی داریم که توانایی های زیادی دارند. تنها چیزی که باعث ترس ما در این مسابقات می شود حاشیه ها هستند وگرنه از نظر فنی تیم ملی فوتبال ما از همه رقبا سرتر است و بضاعت و پتانسیل فنی بالایی داریم اما از آنجا که در کشور بحرین قرار است بازی کنیم بابت اتفاقات حاشیه ای نگران هستیم.

او ادامه داد: تنها نگرانی ما کارشکنی بحرینی ها است. ما قبلا هم تجربه های تلخی از میزبانی کشورهای عربی داشتیم و در مقابل آنها به مشکل خوردیم. منظورم از کارشکنی ها این است که تیم ما را در فرودگاه متوقف می کنند یا اینکه در هتل محل اقامت تیم ملی سرویس دهی ضعیفی به بچه های ما دارند و نیم گذارند آنها به خوبی استراحت کنند. باور کنید در کشورهای عربی افراد آموزش می بینند برای اینکه چطور اعصاب تیم های حریف را به هم بریزند و روح و روان آنها را به بازی بگیرند. آنها کارهایی انجام می دهند و با استفاده از روش هایی اعصاب بازیکنان ما را به هم می ریزند که اقدامات شان قابل شکایت و پیگیری هم نیست.به همین دلیل بچه های ما باید خیلی حواسشان را جمع کنند و مراقب باشند که اسیر حاشیه سازی ها نشوند. اگر هم دیدید که تیم های عربی میزبانی خوبی از نمایندگان ایران داشتند به این دلیل بود که باشگاه های اماراتی، قطری و عربستانی به خاطر هزینه های هنگفت و خرید بازیکنان خارجی گرانقیمت به موفقیت تیم های خود اطمینان داشتند و فکر می کردند نیازی به این کارشکنی ها داشته باشند اما باز هم توانایی فوتبالیست های ایرانی بر همه امکانات کشورهای عربی غلبه کرد.

نکیسا افزود: استطاعت فوتبال ما در آسیا بسیار بالا است. حداقل اینکه در غرب آسیا رقیب نداریم و من به صعود از این گروه خوشبین هستیم. همه ما امیدوار به صعود تیم ملی هستیم و امیدوارم این اتفاق بیفتد وگرنه یک نسل از فوتبال ما می سوزد. فکر می کنم با همین تیم و نسل فعلی اگر به جام جهانی صعود کنیم از گروهمان هم بالا خواهیم رفت.

دروازه‌بان اسبق تیم ملی درباره گلرهای حاضر در اردوی تیم ملی گفت: در حال حاضر گلرهای خوب و با کیفیتی در فوتبال ایران داریم که می توانیم از آنها استفاده کنیم. بیرانوند که افتخار ما در فوتبال بلژیک است و نفراتی مثل رشید مظاهری، پیام نیازمند، حامد لک و سیدحسین حسینی نفرانی هستند که شرایط خوبی دارند و همواره سعی می کنند خودشان را در شرایط خوب نگه دارند تا به تیم ملی کمک کنند. 4