شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نشانه

هشدار: این نشانه های جسمانی در کودک گویای استرس است

هشدار: این نشانه های جسمانی در کودک گویای استرس است

هشدار: این نشانه های جسمانی در کودک گویای استرس است
استرس و اضطراب نه تنها بزرگسالان را آزار می دهد بلکه بچه ها نیز به همان اندازه مستعد ابتلا به آن هستند. کودکان احتمال می رود به دلیل هر گونه تغییراتی چه مثبت چه منفی مانند امتحان برخی فعالیت های جدید، بیماری یا از دست دادن یکی از اعضای خانواده دچار استرس شوند.

به گزارش بهداشت نیوز، کمی از استرس برای سلامتی مفید است، اما در صورت افزایش و تشدید آن تاثیر عمیقی بر رفتار و سلامتی کودک می گذارد. علائم بروز استرس در کودکان با بزرگسالان متفاوت است، بنابراین باید در شناسایی آنها دقت بیشتری کنید. به گزارش تایمزسوفاندیا، در اینجا برخی از علائم استرس در کودکان توضیح داده شده است.

 

کابوس

استرس و اضطراب عامل اصلی کابوس دیدن است، بنابراین اگر کودک نگران کارهای محول شده در مدرسه است یا در خانه با مشکلی دست و پنجه نرم می کند احتمال می رود اغلب شب ها کابوس ببیند. برخی افراد حتی قبل از یک اتفاق مهم یا معاینه هم خواب بد می بینند. در مورد کابوس های مکرر سعی کنید بفهمید کودک چه چیزی را تجربه می کند و به وی درباره درک احساساتش اطمینان دهید.

 

بی نظمی در خوردن

بی قراری و استرس باعث ایجاد اختلال در غذا خوردن در کودکان می شود. ممکن است متوجه تغییر ناگهانی اشتها یا عادات غذایی در کودک خود شوید به عنوان مثال، کمتر یا بیشتر غذا بخورد به هر حال هر 2 نشانه می توانند به دلیل وجود استرس باشند. در صورت مشاهده چنین تغییری با آنها صحبت کنید و به انتهای موضوع بپردازید این تنها راه کمک به کودک شماست.

 

پرخاشگری

هنگام وجود استرس بزرگسالان غالبا طغیان می کنند در مورد بچه ها نیز همین اتفاق رخ می دهد. آنها شرایط را سخت و دشوار می بینند و در نتیجه پرخاشگرتر می شوند. کودکان در این شرایط ممکن است از هرگونه گفتگو اجتناب کنند یا حتی فریاد بزنند. همه اینها نشانه های وجود استرس و اضطراب است که باید به درستی و به موقع با آنها کنار بیایید. اگر مدیریت این شرایط برای شما سخت و دشوار است از یک متخصص کمک بگیرید.

 

عدم تمرکز

مشکل در اتمام کار مدرسه یا عدم علاقه به انجام فعالیت های فوق برنامه نیز می تواند نشانه وجود استرس در بچه ها باشد. فشار برای داشتن عملکرد بهتر در مسابقات ورزشی یا مدرسه ای سطح تمرکز آنها را کاهش می دهد. در صورت مشاهده نشانه با کودک خود صحبت کنید و سعی کنید به وی در اولویت قرار دادن فعالیت هایش کمک کنید.

 

شب ادراری

هنگام احساس استرس یا عدم امنیت احتمال می رود بچه ها نشانه های توالت رفتن را از دست بدهند. این مورد بیشتر در بچه های کوچک مشاهده می شود. هنگامی که این اتفاق رخ می دهد عصبانی نشوید بلکه سعی کنید دلیل آن را درک کنید. به غیر از استرس سایر شرایط پزشکی نیز می توانند منجر به شب ادراری شوند، بنابراین بهتر است با پزشک درباره وجود بیماری زمینه ای مشورت کنید.

منبع: الو دکتر