شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مذاکرات وین

آکسیوس: روند پیشرفت در مذاکرات وین به کندی پیش می‌رود

آکسیوس: روند پیشرفت در مذاکرات وین به کندی پیش می‌رود

دو منبع آمریکایی در مصاحبه‌ای اعلام کردند سرعت پیشرفت در مذاکرات برجامی در وین کند شده است.

به گزارش مشرق، دو منبع آگاه آمریکایی در مصاحبه با آکسیوس مدعی شده‌اند همزمان با نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری در ایران، روند مذاکرات برجامی در وین رو به کندی رفته است.

این پایگاه خبری در این باره نوشته است: «در روزهای گذشته پیشرفت‌های برجامی درباره مذاکراتی مانند سانتریفیوژهای پیشرفته ایران بسیار کند بوده است.»

این در حالی است که برخی مقام‌های آمریکا هفته گذشته پس از نشست کمیسیون مشترک برجام خوش‌بینی خود درباره این مذاکرات را ابراز داشتند.

نشست کمیسیون مشترک برجام در وین از فروردین ماه آغاز شده و بنابود امروز پنجمین دور از این نشست برگزار شود. اما اندکی پیش «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات برجامی در وین، در پیامی اعلام کرد مذاکرات امروزبرای چند ساعت تا اواخر عصر (به وقت محلی) به تعویق افتاده است.

مقامات کشورمان بارها تاکید کرده‌اند تا زمانی که واشنگتن تمامی تحریم‌های ظالمانه خود را لغو نکند، پایبندی کامل به مفاد برجام امکان‌پذیر نیست. اما واشنگتن بدون توجه به خروج یکجانبه و بدعهدی خود، بازگشت به برجام را منوط به پایبندی کامل ایران می‌داند.

روز گذشته «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه، نیز در اظهاراتی از پیشرفت در مذاکرات وین درباره برجام خبر داد و گفت: «درباره برخی موضوعات همچنان نیاز به تصمیم‌گیری است.»

پس از آن «پیتر استانو» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در نشست خبری در بروکسل به برخی اختلاف نظرها در مذاکرات وین پیرامون احیای برجام اشاره کرد و گفت: «دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا به‌عنوان هماهنگ کننده برجام همچنان متعهد است تا هر کاری را که لازم است برای بازگشت این توافق به روند عادی خود انجام دهد.»

«انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، نیز از گفت‌وگو با عمان برسر برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام خبر داد و نوشت: یک گفت‌وگوی خوب و جامع سیاسی با عمان امروز به انجام رسید و روابط دو جانبه، مسائل منطقه‌ای ازجمله مسأله یمن، سوریه و مذاکرات وین در خصوص برجام مورد بحث قرار گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران