شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#قیمت#گوشت#حمله سایبری#افزایش قیمت

هکرها قیمت گوشت را افزایش می‌دهند؟

یک حمله سایبری به بزرگ‌ترین شرکت فراوری و بسته‌بندی گوشت دنیا از سوی هکرها، می‌تواند باعث افزایش قیمت گوشت در آمریکا شود.

حمله هکرها

به گزارش همشهری آنلاین از گاردین، کاخ سفید متوجه شد، منشأ حمله باج‌افزاری به بزرگ‌ترین شرکت فراوری و بسته‌بندی گوشت جهان که تولید گوشت در آمریکای شمالی و استرالیا را مختل کرده، یک سازمان تبهکار مستقر در روسیه است.

حمله به شرکت برزیلی جی‌بی‌اس باعث شد که فعالیت این شرکت در استرالیا و کشتار دام در چندین ایالت آمریکا متوقف شود.

این در حالی است که حمله باج‌افزاری ماه گذشته به شرکت کولونیال پایپ‌لاین، به عنوان بزرگ‌ترین خط لوله سوخت آمریکا، عملیات انتقال سوخت را برای چندین روز در جنوب شرقی این شرکت فلج کرد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که شرکت جی‌بی‌اس جزئیات هک را به کاخ سفید اطلاع داده، آمریکا با دولت روسیه در رابطه با این مسئله تماس گرفته و اف‌بی‌آی هم در حال تحقیق است.

ژان پیر با اشاره به اینکه کاخ سفید به جی‌بی‌اس پیشنهاد کمک کرده است، می‌گوید: «تیم ما در وزارت کشاورزی چندین بار با مدیران آنها صحبت کرده است. جی‌بی‌اس به دولت ما اطلاع داد که این باج‌خواهی از سوی یک سازمان تبهکار که احتمالاً در روسیه مستقر است، صورت گرفته.»

در صورت ادامه توقف فعالیت در شرکت جی‌بی‌اس، مصرف‌کنندگان آمریکایی در فصل تابستان که زمان ایده‌آل برای کباب درست کردن است، احتمالا با افزایش قیمت گوشت مواجه می‌شوند. همچنین با تقاضای فراوان گوشت از سوی چین، صادرات این ماده غذایی ضروری دچار اختلال می‌شود.

جی‌بی‌اس با اشاره به اینکه همه سیستم‌های متاثر از این حمله را متوقف کرده، با این حال، می‌گوید که سرورهای پشتیبان تحت تأثیر قرار نگرفته اند.

این شرکت پیش از این گفته بود که «شعبه آمریکایی جی‌بی‌اس چند روز پیش متوجه شد که هدف یک حمله سازمان‌یافته سایبری قرار گرفته و این اتفاق بر بعضی از سرورهای پشتیبان سیستم‌های آی‌تی در آمریکای شمالی و استرالیا تأثیر گذاشته است».

در بیانیه این شرکت آمده است: «حل این مسئله زمانبر خواهد بود و ممکن است بخشی از معاملات با مشتریان و تأمین‌کنندگان را به تعویق بیندازد.»

این شرکت بر اساس بعضی از تخمین‌ها، حدود 20 درصد از ظرفیت کشتار گاو و گراز در آمریکا را در اختیار دارد.