شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رزمایش#آمریکا#روسیه

وزارت دفاع روسیه خبر داد؛

تحویل تسلیحات پیشرفته به نیروهای اوکراینی در پوشش رزمایش ناتو

تحویل تسلیحات پیشرفته به نیروهای اوکراینی در پوشش رزمایش ناتو

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در سخنانی گفت که ناتو و آمریکا قصد دارند مهمات جنگی پیشرفته ای به نیروهای نظامی اوکراینی و ملی گرایان تندرو خارج از کنترل کی یف در شرق این کشورتحویل دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ایگور کناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه طی سخنانی اعلام کرد که تحویل تسلیحات و مهمات پیشرفته تحت پوشش رزمایش «نسیم دریای ناتو ۲۰۲۱» به نیروهای اوکراینی و تشکیلات ملی‌گرای مستقر در نزدیکی مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین خارج از کنترل کی‌یف انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، کناشنکوف اضافه کرد: قرار است تسلیحات، مهمات و جنگ افزار پیشرفته تحت پوشش برگزاری رزمایش نظامی مذکور به نیروهای اوکراینی در این منطقه تحویل داده شوند.

وی همچنین در ادامه سخنان خود تاکید کرد: نهایتاً، درست مانند سال‌های گذشته، تمام این تسلیحات به نیروهای اوکراینی و تشکیلات ملی‌گرای مستقر در نزدیکی مناطق دونتسک و لوهانسک که تحت کنترل کی‌یف نیستند، تحویل داده خواهد شد.

گفتنی است که وزارت دفاع اوکراین و فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا تصمیم به برگزاری رزمایش مشترکی با شرکت برخی از کشورهای عضو ناتو گرفته‌اند که این رزمایش قرار است از ۲۸ ژوئن آغاز شده و تا ۱۰ جولای نیز ادامه داشته باشد.

به گفته وزرات دفاع روسیه، کشورهای اوکراین، آمریکا، کانادا، انگلیس، هلند، رومانی، بلغارستان، یونان، ترکیه و لیتوانی در این رزمایش حضور خواهند داشت.