شهر خبر

در ادامه تنش های مرزی؛

باکو: ۴۰ نظامی ارمنستان وارد خاک ما شدند/ ایروان: تکذیب می کنیم

باکو: ۴۰ نظامی ارمنستان وارد خاک ما شدند/ ایروان: تکذیب می کنیم

درحالیکه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از ورود حدود ۴۰ نیروی نظامی ارمنستان به خاک این کشور خبر می دهد؛ ایروان در بیانیه ای این موضوع را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای از ورود حدود ۴۰ نیروی نظامی ارمنستان به داخل قلمرو این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان همچنین اعلام کرد که نیروی نظامی این کشور، اقدام به بیرون راندن نظامیان ارمنستان از خاک خود در مرز میان دو کشور کرده‌اند؛ موضوعی که طرف ارمنستانی آن را رد کرده و صحت ادعاهای باکو را تکذیب کرده است.

در بیانیه جمهوری آذربایجان آمده است: در نتیجه اقدام عاجل نیروهای جمهوری آذربایجان، نیروهای نظامی ارمنستان مجبور به عقب نشینی از قلمرو کشور ما شدند. نیروهای نظامی ما از هیچ‌گونه تسلیحاتی برای بیرون راندن نیروهای نظامی ارمنستان استفاده نکردند.

در همین حال، وزارت دفاع ارمنستان ادعاهای جمهوری آذربایجان در این خصوص را رد کرده و آن را ارائه اطلاعات نادرست خوانده است.

خبرگزاری تاس روسیه از قول وزارت دفاع ارمنستان در این خصوص نوشت: چنین اطلاعات نادرستی از سوی ارتش آذربایجان و رهبران سیاسی این کشور برای اعمال فشار بر جامعه جهانی مطرح می‌شوند.