شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#بلاروس#جدید

از سوی آژانس ایمنی هوانوردی اروپا؛

استفاده از آسمان بلاروس برای هواپیماهای اتحادیه اروپا ممنوع شد

استفاده از آسمان بلاروس برای هواپیماهای اتحادیه اروپا ممنوع شد

آژانس ایمنی هوانوردی اروپا با صدور توصیه نامه ای جدید برای شرکت های هواپیمایی فعال در اتحادیه اروپا از آنها خواست تا استفاده از آسمان بلاروس را برای پروازهای خود ممنوع کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نهاد قانونگذار ایمنی هوایی اروپا با ارائه دستورالعمل جدیدی به تمامی شرکت‌های هواپیمایی فعال در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، از آنها خواست تا در پی رخداد حادثه فرود اجباری هواپیمای شرکت «رایان ایر» توسط دولت بلاروس، از آسمان این کشور برای انجام پروازهای خود استفاده نکنند.

بر اساس این گزارش، آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا که علیرغم نظارت بر ایمنی پرواز شرکت‌های هواپیمایی این اتحادیه، قدرت قانونی برای تحمیل دستورالعمل‌های خود را در اختیار ندارد، توصیه نامه جدیدی را برای شرکت‌های هواپیمایی فعال در محدوده اتحادیه اروپا صادر کرد و بر اساس آن، از تمامی این شرکت‌ها درخواست کرد تا به بهانه نبود ایمنی کافی در پرواز بر فراز آسمان بلاروس، استفاده از آسمان این کشور را ممنوع اعلام کنند!

لازم به ذکر است روز گذشته نیز سه دیپلمات ارشد در اتحادیه اروپا از آماده شدن اعضای این اتحادیه برای وضع تحریم‌هایی علیه هواپیمایی ملی و حدود ۱۲ شرکت هواپیمایی دیگر بلاروس خبر دادند.

به گفته این منابع آگاه، تحریم‌های مد نظر اتحادیه اروپا شامل دو بخش از تحریم‌هایی است که علیه دولت و شرکت‌های هواپیمایی بلاروسی وضع خواهند شد و بر اساس آنها، محدودیت‌هایی علیه شرکت‌های هواپیمایی مذکور برای ورود به فرودگاه‌های اتحادیه اروپا و عبور از آسمان این کشورها اعمال خواهند شد.