شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مستند

نامزدها به پیشواز مناظره‌ها رفتند | بسته انتخاباتی ۱۲ خرداد

پخش و عدم پخش فیلم‌های مستند قاضی زاده، همتی و محسن رضایی هنوز خبرساز است.

کاندیدا‌های ریاست جمهوری - انتخابات

همشهری آنلاین- ناصر علاقبندان: تکاندن سفره نهار روی فرش پیش روی مادر، مکالمه تصنعی با دختر یکی دو سکانس دیگر و ضعف های تکنیکی مستند قاضی زاده را بحث برانگیز کرد. البته دفاع زهرا شیخی رئیس ستاد قاضی زاده هاشمی از مستند با این انتقاد او از بینندگان همراه شد: عده ای فقط تکاندن سفره را دیدند او البته در حاشیه همین دفاع از ملاقات قاضی زاده و رییسی خبر داد.

برکت سانسور

عدم پخش به دلیل یکی دو مورد غیرقابل پخش و اینکه صدا و سیما پخش را مشروط کرده و همتی پذیرفته یا نه و هم اینکه مستند وی در فضای منتشر شود یا نه سبب شده حجم هجمه ها یا حمایت ها از او را باز هم ارتقا بخشیده و گمانه ها را در خصوص پدیده شدن انتخابات ۱۴۰۰ بیشتر کرد.

منتقد تغییر

در این میان خبر مهم دیگر اعلام تغییر زمان مناظره ها و میدا شدن یک ظرفیت دیگر برای انتقاد همتی از همین موضوع است. او گفت: برخی نامزدها از تغییر زمان مناظره ها خبر داشتند. صحنه رقابت ناعادلانه تر شد. برخلاف تصورتان من آماده تر از آن هستم که صحنه را واگذار کنم.

همتی همچنین در اظهار نظر دیگری گفت: امید من به آنهاست که با صندوق قهر کرده اند.

مسکن مجلسی

تقریبا همه نامزدها به پیشواز مناظره ها می روند و نشانه را به سهولت می توان در فضای مجازی یافت.

مثلا از یک سو رییسی از برنامه چهار ساله تولید چهار میلیون مسکن و پیش از او قاضی زاده هم در این باره اظهار نظر کرده بود و از سوی دیگر در فضای مجازی با انتقاد محسن رضایی مواجه می شوید که با کنایه به وعده ساخت مسکن و با اشاره غیر مستقیم به رییسی می گوید: این طرح خاص و ایده هیچ کاندیدایی نیست، قانون مجلس است و تمام دولت ها موظف به اجرای آن هستند.

پاسخ به ۴ سال پیش

یا اینکه ابراهیم رئیسی انگار دنباله مناظره دوره پیشین انتخابات را گرفته کنایه به سرهنگ و حقوقدان می زند: اگر با متلک‌پرانی مشکلات مردم درست می‌شد با همان سرهنگ و حقوق‌دان درست شده بود.

برنامه شادکامی

سعید جلیلی در یک برنامه تلویزیونی گفت:  دولت باید برای تفریح و شادکامی مردم برنامه داشته باشد و باید بر اساس همین بودجه فعلی باشد و نگوییم اگر بودجه زیاد شد. ببینید الان دولت دارایی‌هایی و بودجه‌ای را دارد هزینه می‌کند و این بودجه برنامه می‌خواهد یعنی الان مکان‌های اقامتی و سیاحتی و مهمانسراهایی که در اختیار دولت است ما محاسبه کردیم که تقریباً به اندازه مکان‌هایی است که در اختیار بخش خصوصی است و این‌ها اکنون در اختیار کارمندان دولت است و اشکالی هم ندارد و خوب است که استفاده شود، اما شش ماه سال این‌ها تقریباً خالی است و ما محاسبه کردیم سالی ۵۰۰ هزار ازدواج اکنون انجام می‌شود شما می‌توانید به هر زوجی ۵ روز در اختیارش قرار دهید یا به مدت ۳ روز به صورت رایگان در اختیار دهک‌های پایین جامعه قرار دهید.

زاکانی از مدار خارج نشده

زاکانی هنوز دولت را می زند. او در یک پرسش و پاسخ  دانشجویی گفت:FATF طناب داری است که به گردن خودمان می‌اندازیم، اثرات تحریم به خاطر بی‌عرضگی مسئولانی است که فقط می‌خواهند با آمریکا و اروپا معامله کنند.

او یک خبر تازه هم داشت: من هم مذاکره می‌کنم. در شورای عالی امنیت ملی در مورد مذاکرات تصمیم گیری می کنند. ما حتما اهل مذاکره هستیم.

زاکانی نکته مهم دیگری هم اعلام کرد: مقصر اصلی بخشی از مشکلات اقتصادی موجود همتی است.

مهم از این جهت که انگار همتی توجه وی را در رقابت بطور ویژه ای جلب کرده است.