شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#برانکو#کی‌روش#ملی‌پوشان

۳ درس عبرت برانکو و کی‌روش برای اسکوچیچ

۳ اشتباه ملی‌پوشان ایرانی در تقابل با جنگ‌های روحی و روانی، پیامدهای تلخی برای ایران داشته است.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران در حالی از فردا (۱۳ خرداد) رقابت‌های خود در مرحله مقدماتی جام‌جهانی را پیگیری می‌کند که ملی‌پوشان کشورمان در ۴ مسابقه پیش‌رو محکوم به بُرد هستند. از آنجا که دو بازی دشوارتر ایران مقابل بحرین و عراق است، بیم آن می‌رود که اشتباهات گذشته برای ایران تکرار شود؛ بنابراین بهتر است اسکوچیچ و دستیارانش از همین حالا به فکر باشند. بازیکنان باید مراقب جنگ‌های روحی و روانی رقبا باشند و خویشتن‌داری خود را بالا ببرند. به ویژه که بحرین میزبان گروه C و به نوعی ذینفع صعود است. با این اوصاف بروز اشتباهات داوری و حتی اتفاقات مشکوک علیه ایران دور از ذهن نیست.

پیش از این در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ اشتباه مرگبار کریستوفر جیمز رویای قهرمانی را از ایران گرفت. ملی‌پوشان که در پنج مسابقه قبلی خود حتی یک گل هم دریافت نکرده بودند، بعد از شوک عجیب داور، با نتیجه سه بر صفر مقابل ژاپنی‌ها شکست خوردند. شاید اگر آن روز کنعانی‌زادگان و دیگر مدافعان ملی‌پوش منتظر سوت داور استرالیایی نمی‌شدند، سرنوشت جام تغییر می‌کرد. تصویر تلخ به جامانده از این بازی تا مدت‌ها به عنوان نماد سرخوردگی میان ایرانیان دست به دست می‌شد. در آن صحنه تنها میلاد محمدی تا لحظه آخر به پیگیری خود ادامه داد و اصول حرفه‌ای را رعایت کرد.

۳ درس عبرت برانکو و کی‌روش برای اسکوچیچ

نظیر این اتفاق تلخ در جام ملت‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۵ هم تکرار شد. در جام ملت‌های ۲۰۰۴ تیم ملی یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی بود، اما خطای بدموقع ستار زارع ایران را مقابل چین ده نفره کرد. هوای شرجی انرژی تیم را گرفت و تیم ملی در ضربات پنالتی شکست خورد و با جام وداع کرد.

اتفاق تلخ دیگر در سال ۲۰۱۵ بود که ایران در زمین مسابقه می‌توانست برنده بازی مقابل عراق باشد، اما اشتباه مرگبار پولادی و جنگ روانی بازیکنان عراق باعث اخراجش از زمین مسابقه شد. در آن مسابقه داور بازی ویلیامز بود و نگاه‌های چپ چپ کی‌روش به داور استرالیایی فایده‌ای برای ایران نداشت. تیم ملی در آن مسابقه چندین بار نتیجه را تغییر داد، اما در نهایت بازنده مسابقه بود.

۳ درس عبرت برانکو و کی‌روش برای اسکوچیچ

 
منبع: میزان