شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#قیمت
رصد بازار خودروهای داخلی؛

بازار ایران خودرویی ها در گرما یخ زد + جدول قیمت 12 خرداد

کدخبر: 416573
اقتصادنیوز: نوسان نرخ دلار و کاهشی شدن روند آن موجب شد تا برخلاف روز گذشته ایران خودرویی ها امروز بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شوند.

به گزارش اقتصادنیوز؛  امروز 12 خرداد 1400 افت اندک قیمت دلار موجب شد تا محصولات ایران خودرو نیز همانند سایپایی ها بدون تغییر در بازار عرضه شوند. رشدی که به قول فعالان بازار خودرو در رکود معاملاتی صورت گرفت، بطوریکه در حال حاضر بازار با خرید و فروش اندک روبرو است.

 به گزارش اقتصادنیوز ؛ رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است از میان محصولات پرطرفدار ایران خودرو امروز «سمندLX»، «سمند LX با موتور EF7 » و «پژو 206 تیپ 2» بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شوند.

بازار خودرو در حالی با آرامش به تعطیلات رفت که به گفته فعالان بازار نه ثبات قیمت، نه افزایش و نه حتی کاهش قیمت نتوانسته این روزها مشتریان را به بازار خودرو بکشاند و در این بازار همچنان خریدار و فروشنده ای در بازار خودرو وجود ندارد و معاملات بسیار اندک و در حد صفر است.

فعالان بازار خودرو بر این نکته نیز تاکید می کنند تا زمانی که بازار ارز به ثبات قیمتی نرسد، «ریزنوسان‌های دلار» نمی تواند تغییر چندانی در بازار ایجاد کند. از سوی دیگر نامشخص بودن نتایج مذاکرات نیز موجب شده تا بازار خودرو همچنان در انتظار اعلام نتایج باشد.

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، « پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، « سمندLX » ، «سمند LX با موتور EF7 » و «سمند سورن»، اشاره کرد.

با توجه به ارزیابی بازار خودرو می توان گفت در میان محصولات سایپا امروز «پژو 206 تیپ 2» امروز با قیمت  205 میلیون تومان عرضه شد. «پژو 206 تیپ 5» و  «206 صندوقدار» نیز بدون تغییر قیمت در بازار قیمت خوردند. ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که پژو 206 تیپ 5 امروز 259 میلیون تومان قیمت گذاری شد و  مدل صندوقدار این خودرو نیز امروز با قیمت 246 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

«سمند LX با موتور EF7»  نیز امروز برخلاف روز گذشته و بدون تغییر با قیمت201 میلیون تومان عرضه شد. از سوی دیگر «سمندLX» نیز با افزایش یک میلیونی قیمت در بازار 192 میلیون تومان قیمت خورد

رصد بازار خودرو نشان می دهد که سایر محصولات پرطرفدار ایران خودرو امروز تغییر قیمت نداشته اند. براساس ارزیابی ها امروز  «سمند سورن» نیز در بازار با قیمت 242 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

ایران 12