شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تفاهم نامه#حوزه#قاچاق#وزیر کشور

امضای تفاهم نامه همکاری وزرای کشور ایران و تاجیکستان

وزیر کشور در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری وزرای کشور ایران و تاجیکستان گفت: امیدواریم با هماهنگی صورت گرفته در حوزه مبارزه با جرایم سازمان یافته، افراط گری و تروریسم، قاچاق مواد مخدر، آموزش پلیس، انتقال تجربیات، تبادل استاد و دانشجو و همچنین در مسئله سرمایه گذاری و تجارت فعالیت‌های بیشتری بین دو کشور شروع شود.
خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی پس از امضاء و تبادل تفاهم نامه همکاری وزرای کشور ایران و تاجیکستان، با اشاره به اینکه که در دو روز گذشته مذاکرات مفصل در حوزه‌های مختلف همکاری با آقای رمضان رحیم زاده وزیر کشور جمهوری تاجیکستان داشتیم؛ گفت: با مذاکراتی که از اسفندماه سال گذشته با آقای رحیم زاده در تاجیکستان داشتم و سفری که آقای دکتر محمد جواد ظریف به این کشور بعد از سفر بنده داشتند؛ امروز حاصل این زحمات و تلاش‌ها منجر به امضای سند همکاری میان دو کشور شد.

 رحمانی فضلی با اشاره به اینکه با توافقات خوبی که میان دو کشور به امضا رسید، گفت: قطعاً این توافقات در گسترش روابط و مناسبات در حوزه‌های امنیتی، انتظامی، فرهنگی، اقتصادی و تجاری موثر واقع خواهد شد.

وزیر کشور با بیان این موضوع که امیدواریم با هماهنگی صورت گرفته بتوانیم در حوزه مبارزه با جرایم سازمان یافته، افراط گری و تروریسم، قاچاق مواد مخدر، آموزش پلیس، انتقال تجربیات، تبادل استاد و دانشجو و همچنین در مسأله سرمایه گذاری و تجارت فعالیت‌های بیشتری را شروع کنیم؛ خاطر نشان کرد: همکاری دو کشور مسلمان، همسایه و فارسی زبان برگ زرینی در روابط دوجانبه کشور است و تلاش داریم این اقدامات مقدمه‌ای برای گسترش روابط با سایر کشور‌های فارسی زبان و منطقه باشد.

رحمانی فضلی در پایان ابراز امیدواری کرد: ان شاا... بتوانیم با همکاری سازنده در عملی و اجرایی ساختن این توافقات گام‌های موثری برداریم تا آثار مثبت این همکاری در توسعه اقتصادی و تجاری دو کشور دیده شود.
 
انتهای پیام/