شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#لیبی#ترکیه#رئیس جمهور

اردوغان خطاب به ماکرون؛

می دانم در لیبی و سوریه با چه کسانی همکاری می کنی

می دانم در لیبی و سوریه با چه کسانی همکاری می کنی

رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی بار دیگر سیاست های همتای فرانسوی خود را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه با تی آر تی، در انتقاد از سیاست‌های «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه گفت: می‌دانی موی در لیبی و سوریه با چه کسی همکاری می‌کند.

وی بدون ذکر جزئیات گفت: می‌دانیم ماکرون در لیبی و سوریه با چه کسی کار می‌کند.

اردوغان و ماکرن پیشتر نیز همدیگر را مورد انتقاد قرار داده بودند از جمله اینکه فرانسه با افراد مسلح کُرد در سوریه که آنکارا آنها را تروریست می‌داند، همکاری دارد.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه به اظهارات چندی قبل ماکرون درباره مرگ مغزی ناتو اشاره کرد و گفت: اگر رهبر کشوری که عضو ناتو است می‌گوید این سازمان در شرایط مرگ مغزی است، ناتو باید بابت این امر او را بازخواست کند.

به گزارش مهر، در سال گذشته اقدام ترکیه در دریای مدیترانه و جانب داری فرانسه از یونان در این رابطه تنش‌های میان آنکارا و پاریس را به اوج خود رسانده بود.

از سوی دیگر تنش موجود در روابط آنکارا و پاریس که به‌ویژه در خصوص تحولات داخلی لیبی، وضعیت حادی را طی می‌کرد در تابستان سال گذشته با اعلام خبر روزنامه صباح پیرامون دستگیری شبکه جاسوسی فرانسوی در ترکیه به سمت وخیم‌تر شدن شتاب گرفت

در آن زمان مقامات امنیتی ترکیه چهار نفر از شهروندان این کشور را که مظنون به جاسوسی در بین محافل مذهبی و اجتماعی ترکیه برای فرانسه بوده‌اند دستگیر و خبر آن‌هم توسط یک روزنامه طرفدار دولت ترکیه منتشر گردید.

بر پایه گزارش روزنامه صباح ترکیه، یکی از عوامل سابق سرویس امنیتی سرکنسولگری فرانسه در شهر استانبول به نام «متین اوزدمیر» با مراجعه به پلیس ترکیه اعتراف می‌نماید که اطلاعاتی را بنا به درخواست سرویس اطلاعات خارجی فرانسه موسوم به «DGSE» جمع‌آوری می‌کرده است