شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حوزه#تجهیزات

توسعه تجهیزات حوزه زیستی در یک شرکت دانش بنیان

توسعه تجهیزات حوزه زیستی در یک شرکت دانش بنیان

یک شرکت دانش بنیان موفق به توسعه تجهیزات و روش‌های نوآورانه آزمایشگاه‌های تحقیقاتی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، وحید عسگری مدیرعامل یک شرکت زیست‌فناوری دانش بنیان، تولید محصولات فناورانه و تحقیقات حوزه سلولی، مولکولی و فناوری‌های زیستی را هدف فعالان فناور این شرکت دانست و افزود: از همان گام نخست با تجهیز یک آزمایشگاه تحقیق و توسعه، پروژه‌های تحقیقاتی مختلف و تولید انواع محصولات آغاز شد.

این فعال فناور، بهره‌گیری از نیروی انسانی دانش‌آموخته و متخصص را یکی از راهکارهای شرکت برای رسیدن به تولید محصول دانش‌بنیان دانست و افزود: با همکاری دانشگاهیان و پژوهشگران در طراحی پروژه های مختلف ظرفیت‌های تولید محصولات به بار نشست.

وی از انجام آزمون‌ها و آنالیزهای حوزه سلولی، مولکولی و میکروبی با برخی از کیت‌های ایران‌ساخت تولید شده در این شرکت گفت و ادامه داد: علاوه بر تست های اصلی، انواع آزمون‌های دیگری هم به صورت موردی قابل انجام است.

مدیرعامل شرکت از ارائه خدمات تحقیقاتی در حوزه تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی گفت و افزود: خدمات مربوط به تجهیزات آزمایشگاهی فریزدرای، آون خلاء و فرمانتور با وجود انواع تجهیزات آزمایشگاه پایه از جمله فریز منفی هشتاد، انواع سانتریفیوژ و سونیکاتور و غیره، آماده سازی نمونه قبل از انجام تست و نگهداری اصولی آن تا زمان انجام تست، زمینه را برای توسعه محصولات و پژوهش‌های کارامد فراهم کرده است.

این فعال فناور از همکاری و تعامل ۵ متخصص در حوزه‌های گوناگون دانشی در این شرکت گفت و افزود: در این مجموعه فناور، دانش‌آموختگان از رشته های مختلفی از جمله بیوتکنولوژی، داروسازی، ایمنولوژی پزشکی، ژنتیک و غیره فعالیت دارند.

عسگری با بیان این‌که تجهیزات و تنوع خدمات آزمایشگاهی شرکت هرساله در حال بهبود و ارتقاء است، ادامه داد: از برنامه های بلند مدت این آزمایشگاه راه‌اندازی آزمایشگاه کشت ویروس، توسعه بخش بیوشیمی با اضافه شدن دستگاه ‌های تخصصی و تجهیز به انواع دستگاه های لازم برای فرمولاسیون داروهای مختلف به کمک دانش بومی و تجهیزات فناور این حوزه است.

مدیر شرکت از هدفمندسازی پروژه‌های پژوهشی و نقش آن در تعامل بهتر دانشگاه و صنعت گفت و افزود: همچنین از این طریق اقدام به آموزش دانشجویان برای تبدیل شدن به یک پژوهشگر حرفه ای صورت می‌گیرد. بر همین اساس آزمایشگاه تحقیق و توسعه این شرکت زیست فناوری آماده همکاری‌های پژوهشی و آموزشی با دانشگاه ها، ارائه خدمات آزمایشگاهی به سایر متقاضیان هم جزو فعالیت های آزمایشگاه قرار گرفته است.