شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#مهلت

آیا کابینه جدید رژیم صهیونیستی به سرانجام می‌رسد؟


آیا کابینه جدید رژیم صهیونیستی به سرانجام می‌رسد؟

در چند ساعت مانده به پایان مهلت قانونی تشکیل کابینه،  رسانه‌های اسرائیلی از موفقیت نسبی نفتالی بنت در دور کردن کابوس بنیامین نتانیاهو از جامعه اسرائیلی سخن می‌گویند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم آخرین اخبار رسیده از رسانه‌های عبری زبان رژیم صهیونیستی حکایت از آن دارند که توافقی دقیقه نودی بین نفتالی بنت و بنی‌گانتس ائتلاف تغییر را از سقوط نجات داده و در مقابل درب جهنم را به سوی بنیامین نتانیاهو گشوده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در خبری که صبح امروز چهارشنبه منتشر شد به نقل از منابع آگاه خبر داد بنی‌گانتس وزیر جنگ فعلی اسرائیل توافق خود را با یائیر لاپید نخست وزیر مامور تشکیل کابینه نهایی کرده است و در این چارچوب توافق شد حزب آبی سفید به رهبری گانتس وزارتخانه‌های جنگ، فرهنگ و ورزش، مهاجرت و جذب و ابتکار و علوم و فن‌آوری را در کابینه جدید در اختیار داشته باشد.

براساس طرحی که روزنامه یدیعوت آحارانوت در رابطه با کابینه نفتالی بنت منتشر کرده اعضای کابینه براساس توافق صورت گرفته در چارچوب ائتلاف تغییر به این ترتیب هستند.

نفتالی بنت؛ نخست وزیر

یائیر لاپید؛ نخست وزیر و معاون وزیر امور خارجه

بنی گانتس  وزیر جنگ

اویگدور لیبرمن وزیر دارایی

گدعون سار وزیر دادگستری

ایلیت شاکید وزیر امور داخلی

وات ساشا بیتون وزیر آموزش

میراو میخائیلی وزیر ترابری

عمار بارلو وزیر جبهه داخلی

نیتزان هوروویتز وزیر بهداشت

تامارا زندبرگ وزیر محیط زیست

میکی لوی رئیس کنست

فریج عیساوی وزیر همکاری و اقدامات منطقه‌ای

والف الکین وزیر مسکن

پنینا تیمانوشتا وزیر مهاجرت و جذب (مهاجران)

ناچمن شای وزیر (یهودیان) در خارج

میرکوهن وزیر کار و رفاه

روزنامه هاآرتص هم در گزارشی در این رابطه شرایط حال حاضر بنیامین نتانیاهو را مانند شرایط دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بعد از اعلام شکست در انتخابات توصیف کرد و افزود: همانگونه که ترامپ بعد از اعلام شکستش از تقلب در انتخابات سخن گفت نتانیاهو هم در حال حاضر دولت بنیت را فریب بزرگ قرن توصیف می‌کنند و تاکید دارد لاپید یکی از راستگراترین شخصیت‌های اسرائیل است، اما توانسته چپگرایان را فریب داده و وارد کابینه خود کند.

با این حال به نوشته این روزنامه عبری زبان و شمار دیگری از مطبوعات صهیونیست امروز بزرگترین دغدغه برای سیاستمداران و صاحبنظران صحنه سیاسی اسرائیل نحوه واکنش نتانیاهو به این امر است.

این نگرانی به حدی رسیده است که برخی از این رسانه‌ها همچون معاریو در گزارش‌هایی به احتمال وقوع درگیری جدیدی با نوار غزه  و حتی اهداف دیگری در منطقه بپردازند، حوادثی که میدان داری آن را بنیامین نتانیاهو و باهدف بر هم زدن روند جابه جایی قدرت به عهده خواهد داشت.

این روزنامه عبری زبان به نقل از منابع آگاه در نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی خبر داد، اگر احتمال‌های جنگ و آتش بس را در مقابل هم قرار دهیم، احتمال وقوع مجدد درگیری نظامی با نوار غزه بسیار بیشتر از ادامه آتش بس است.

عاموس هارئیل تحلیلگر ارشد روزنامه هاآرتص هم در این رابطه اعتراف کرد، بنیامین نتانیاهو ثابت کرده است هرگاه در تنگنا قرار می‌گیرد با انجام اقدامات تحریک آمیز و کشاندن شرایط به سوی درگیری و جنگ خود را از مهلکه نجات می‌دهد، امری که در سپتامبر 2019 هم با ترور بهاء ابوالعطا فرمانده نظامی سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاداسلامی فلسطین اتفاق افتاد.

به اعتقاد این کارشناس انجام یک قتل عام یا ترور یک شخصیت بارز یکی از راهکارهایی است که ظاهرا نتانیاهو برای برهم زدن توافق فعلی برای سرنگون کردنش به آن فکر می‌کند.

انتهای پیام/