شهرخبر

جعل "نماد اعتماد" برای جلب "اعتماد"

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری جاعل نماد اعتماد که برای جلب اعتماد کاربران فضای مجازی، نماد اعتماد را جعل کرده بود خبر داد.

جعل "نماد اعتماد" برای جلب "اعتماد"

به گزارش منیبان؛ سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ گفت: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شدند قصد خرید تجهیزات دیجیتالی در فضای مجازی را داشتند که با یک سایت فروش آنلاین که "نماد اعتماد الکترونیک" نیز داشت مراجعه کرده اند ولی پس از انجام فرآیند خرید و واریز وجه کالایی دریافت نکرده  و متوجه شده اند در دام کلاهبرداران قرار گرفته اند.  

او با اشاره به تجمیع پرونده های مشابه، ابراز کرد: کارشناسان در بررسی های اولیه متوجه شدن که نماد اعتماد بارگذاری شده در سایت فروشگاه، جعلی بوده و متهم برای جلب اعتماد کاربران فضای مجازی از نماد اعتماد جعلی استفاده کرده است.

رئیس پلیس فتا ادامه داد: هویت واقعی و مخفیگاه متهم در  یکی از مناطق شرقی تهران بزرگ شناسایی و متهم در مخفیگاهش پس از هماهنگی های قضائی دستگیر شد.

این مقام سایبری اظهار کرد: متهم در پلیس فتا به 6 فقره کلاهبرداری به همین شیوه اقرار و کارشناسان ارزش ریالی کلاهبرداری شده را یک میلیارد ریال اقرار کردند.

او تاکید کرد: مشخصات فروشگاه های معتبر در سابت Enamad.ir قابل مشاهده است و کاربران فضای مجازی قبل از واریز وجه در ابتدا به نشانی اعلامی مراجعه و اعتبار سایت و یا فروشگاه را بررسی کنند.