شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#شهردار تهران

شهردار تهران: رویکرد مدیریت شهری "تخصیص بودجه از شمال به جنوب شهر" بوده است!


شهردار تهران: رویکرد مدیریت شهری "تخصیص بودجه از شمال به جنوب شهر" بوده است!

شهردار تهران در آیین بهره‌برداری از ۷۲ پروژه‌ شهری و آغاز عملیات اجرایی پروژه آبرسانی بوستان جنگلی چیتگر گفت: تغییر رویکرد مدیریت شهری در تخصیص بودجه از شمال به جنوب شهر در این دوره مدنظر بوده و در این مسیر حرکت کرده‌ایم!

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ آیین بهره‌برداری از 72  پروژه‌های شهری و آغاز عملیات اجرایی پروژه آبرسانی بوستان جنگلی چیتگر و زیرگذر کوهک  با حضور  محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، پیروز حناچی، شهردار تهران، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران  و جمعی از مدیران شهری تهران در بوستان جنگلی چیتگر برگزار شد.

پیروز حناچی شهردار تهران در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس گفت: به مناسبت تکمیل تمام طرح‌های دور دریاچه خلیج فارس و منطقه 22 امروز در این مکان حضور پیدا کردیم که از طرح‌های افتتاح ‌شده می‌توان به تکمیل رینگ دوچرخه سواری و پیاده روی اشاره کرد.

شهردار تهران درباره اعتبارات در نظر گرفته شده برای تکمیل طرح‌های دریاچه چیتگر و منطقه 22 افزود: 121 میلیارد تومان حدود اعتباراتی است که برای تکمیل و به ثمر رسیدن طرح‌های شهرداری منطقه 22 هزینه شده است.

حناچی درباره پروژه‌های دریاچه چیتگر ادامه داد: به کارگیری خودرو های نمادین جمع آوری و حمل پسماند و خودروهای یگان حفاظت شهرداری تهران که به همراه نیروی انتظامی فعالیت می‌کند از جمله طرح‌های افتتاح شده است.

وی با اشاره به طرح تفصیلی منطقه 22 تصریح کرد: مهم‌ترین قدم در منطقه 22 تصویب طرح تفصیلی بود که نقشه راه است و شاید اصلی ترین کار ما همین بود زیرا تا قبل از تصویب این طرح ابهام وجود داشت که چه اقداماتی باید انجام شود تا این حجم بارگذاری‌ها در منطقه مدیریت شود.

شهردار تهران افزود: منطقه 22 تهران از حیث سرانه فضای سبز مشکلی ندارد اما در بحث تأمین سرانه آموزشی و خدماتی و بهداشتی با چالش مواجه است.

حناچی ادامه داد: یکی از عارضه‌های اکولوژیک شهر تهران عدم تعادل زیست پذیری است به عنوان مثال شکل کنترل آلودگی برنامه از جمله هدفی است که ‌در مدیریت شهری دنبال می‌شود و نباید فراموش کرد این اقدام در گرو اقدام حاکمیت در کنار مدیریت شهری است.

وی تصریح کرد: منطقه 22 از جمله مناطقی است که دیرتر از مناطق دیگر شکل گرفته است، این منطقه این شانس را داشت که بر اساس برنامه و با نقشه از پیش تعیین شده شکل بگیرید زیرا سایر مناطق در 200 سال و بخشی دیگر در 40-50 سال اخیر شکل گرفته است. این فرصت بود که تمام نیازهای تهران در منطقه 22 شکل بگیرد و توسعه مسکونی می‌توانست آخرین نیاز منطقه باشد نه اولین نیاز و امروز بارگذاری سنگینی در منطقه شکل گرفته که خارج از طرح تفصیلی است.

شهردار تهران ادامه داد: در بخش آب و فاضلاب نیز منطقه 22 از برنامه‌ها عقب افتاده است که با تفاهم نامه انجام شده با دیگر نهاد ها امروز پیشرفت 30 درصدی دارد و باید تأکید کنم توسعه فضای سبز و سرانه عمومی از برنامه‌های مهم شهرداری است و چیتگر، پردیسان، لویزان و عباس آباد ریه‌های شهر تهران هستند که همواره باید تمیز باشند.

وی درباره نکات موجود در گزارش عملکرد ارائه شده در صحن شورا افزود: یکی از آنها این بود که تخصیص اعتبار در بخش شمال و جنوب شهر به توازن رسید و امروز می‌توان گفت 45 تا 55 درصد تخصیص منابع عکس شده است و امروز 55 درصد منابع در جنوب شهر هزینه می‌شود. افتتاح خطوط مترو در جنوب شهر از جمله اقدام‌هایی است که می‌توان به آن اشاره کرد  و احداث پارک‌های محلی در جنوب شهر رشد بیشتری داشته و تا پایان دوره، دیگر محله‌ای نیست که پارک محله‌ای نداشته باشد.

حناچی درباره مدیریت شهری ادامه داد: گزارش‌های تهیه شده نشان می‌دهد در این دوره مدیریت شهری ما 30 درصد شهر را ارزان‌تر اداره کردیم و راه اندازی مترو به شهرستان‌های اقماری از دیگر برنامه‌‌های دوره است و باید تأکید کنم این اقدام‌ها در مسیر خرد جمعی با شورای شهر تهران و استفاده از نیروهای داخلی مدیریت شهری است.

شهردار تهران افزود: به جز یک نفر تمامی مدیران شهری از داخل مجموعه منصوب شدند و این افتخاری است زیرا ما دوره‌ای داشتیم که بازنشستگان نیروهای مسلح بیشترین مسئولیت را در شهرداری داشتند. تلاش کردیم به شعارهایی که دادیم عمل کنیم و یکی از خروجی‌ها این بود که برای رسیدن به شهر پاک و بدون آلودگی، توسعه مترو و حمل و نقل عمومی را برنامه ریزی و اقدام کردیم.

وی عنوان کرد: 72 پروژه‌ای که امروز افتتاح شد با رویکرد محله محوری بود و در انتخاب آن‌ها نیز تلاش شد از ظرفیت شورایاری‌ها استفاده شود و 50 درصد بودجه نیز به طرح‌های توسعه محلی اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش تسنیم؛ مرتضی رحمان زاده شهردار منطقه22، در این مراسم  طی سخنانی گفت: با توجه به افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه‌ها، به ازاء هر شهروند در منطقه، 8 متر به سرانه‌های عمومی در این دوره از مدریت شهری در منطقه 22 افزوده شد و 3 پروژه از 72 پروژه از طرح‌های مهم و اساسی ما در منطقه 22 است.

رحمان‌زاده افزود: اصرار به جنگل کاری در سطح محدوده و تأکید بر این موضوع که شکل جنگل‌کاری به گونه توسعه و شادابی باشد باعث شد تا امروز کلنگ زنی پروژه آبرسانی به مبلغ 40 میلیارد تومان را انجام دهیم.

شهردار منطقه22 ادامه داد: اجرای پروژه بزرگراهی شهید همدانی باعث شد محلات منطقه 22 از هم جدا شود اما امروز با دستور شهردار تهران کلنگ زنی ساخت زیر گذر علمیردانی یا کوهک از دیگر برنامه‌های مدیریت شهری است که این جدایی را پایان خواهد داد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه شهرداری تهران با وزارت جهاد کشاورزی گفت: سند 30 سال مدیریت و بهره برداری چیتگر را تحویل گرفتیم که امروز با حضور مدیران شهری پایتخت از آن رونمایی می‌شود که جای تشکر از معاون خدمات شهری شهرداری تهران و رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران را دارد.

شهردار منطقه22، تأکید کرد: آنچه که مهم ترین دستور شهردار تهران بود موضوع فاضلاب است که در این دوره مدیریت شهری دنبال شد و زمینی را از اداره کل منابع طبیعی تحویل گرفتیم و تحویل سازمان آب و فاضلاب دادیم تا ساخت تصفیه خانه خرگوش دره نهایی شود.

رحمان زاده اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعات تأکید بر خارج نشدن پساب از منطقه بود که امروز براساس تفاهم نامه‌ای استفاده از پساب منطقه به مدت 30 سال در اختیار مدیریت شهری قرار می‌گیرد و در ادامه برای تکمیل شبکه جمع آوری آب‌‌های سطحی به طول 8 کیلومتر کار عملیاتی انجام می‌شود.

گفتنی است، بزرگترین پروژه احداث تأسیسات و تجهیزات مدیریت منابع آبی فضای سبز در غرب تهران با ارزش 34 میلیارد تومان و حجم عملیاتی  160 کیلومتر لوله پلی اتیلنی شروع شد.این پروژه  با هدف مدیریت بهینه برداشت از منابع آبی موجود و آبرسانی و آبیاری مکانیزه با حداقل هدر رفت، در مجموع حدود 2000 هکتار عرصه جنگلی را آبرسانی خواهد کرد و اصلی ترین برنامه برای حفظ و احیای بوستان چیتگر و سایر عرصه‌های جنگلی محدوده منطقه است.

با اجرای این پروژه علاوه بر بوستان چیتگر که حدود 880 هکتار وسعت دارد، بوستان جنگلی لتمال با 530 هکتار وسعت و تا ارتفاعات 2266 متر با استفاده از سه مخزن ژئو ممبران 1800 متر مکعبی و 6 ایستگاه پمپاژ و بوستان جنگلی خرگوش دره با 130 هکتار وسعت و ارتفاع 1525متر با سه مخزن بتنی زمینی و همچنین جنگل وردآورد نیز با حدود 650 هکتار مشروب می‌شوند.

انتهای پیام/