به گزارش برنا، علیرضا امامی فر، رئیس مرکز ملی فوتبال، به دلیل قدردانی، ارج نهادن و تجدید خاطرات بازیکنان فوتبال، پیشنهاد خود را به فدر اسیون جهانی فوتبال فیفا ارسال کرد تا یک روز خاص را در تاریخ به ورزشکارانی که روزی اسطوره فوتبال هستند و روزی در میان ما نیستند و فقط یاد و خاطره آنها در میان هواداران است، اختصاص یابد.

وی در این خصوص به سایت رسمی فدراسیون گفت: فوتبال جزء آن دسته از رشته هایی است که در دنیا از طرفداران خاص و بیشماری بهره می برد. بازیکنانی در فوتبال دنیا وجود دارند که اسطوره بوده و نام و یاد آنها برای هواداران حس و حال عجیبی دارد. پس از بررسی هایی که انجام دادم، متوجه شدم که روز خاصی به نام فوتبالیست وجود ندارد.

رئیس مرکز ملی فوتبال در ادامه گفت: بدلیل آنکه در تقویم، هیچ روز خاصی بعنوان روز فوتبالیست برای جشن گرفتن توسط فدراسیون ها و نقش مهم آنها در جامعه و صنعت وجود ندارد و همچنین تاریخی به منظور قدردانی و تجدید خاطرات و برای بازیکنان فوت شده و پاسداشت آنهایی که فوتبال را توسعه داده و زنده نگاه داشتند وجود نداشته، پیشنهاد روز جهانی فوتبالیست را بمناسبت سالگرد زادروز "مارادونا "در تاریخ 30 اکتبر در هر سال به فدراسیون جهانی فوتبال فیفا ارائه کرده ام و منتظر پاسخ آن هستم.

امامی فر در پایان گفت: پس از فوت دوستان قدیمی ام (میناوند و انصاریان) ارسال این پیشنهاد به فیفا در ذهنم قوت گرفت. امیدوارم با پیشنهادی که به فیفا ارسال کرده ام، بتوانم نقشی در به جا ماندن از اسطوره های فوتبال در ایران و دنیا داشته باشم.