شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#استان تهران#حیات وحش

تولد ۲ گوزن قرمز ایرانی در پارک ملت تهران | آخرین وضعیت توله‌فیل باغ وحش ارم

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران از تولد ۲ رأس گوزن قرمز ایرانی در پارک ملت تهران خبر داد.

گوزن زرد ایرانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد کرمی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران با اشاره به تولد ۲ رأس گوزن قرمز ایرانی یا مرال در حیات وحش پارک ملت تهران اظهار کرد: ۷ رأس مرال یا گوزن ایرانی در حیات وحش این پارک زیست می‌کنند که از  این ۷ گوزن، ۵ رأس ماده و ۲ رأس نر هستند.

کرمی افزود: ۲ گوساله از ۲ گوزن ماده به دنیا آمده‌اند که فعلا تحت مراقبت‌های نامحسوس هستند و جنسیتشان هم مشخص نیست، چون فعلا نمی‌توانیم به آن‌ها نزدیک شویم و اگر نزدیک شویم از سمت والدینشان طرد می‌شوند.

وی تصریح کرد: حال گوزن‌های گوساله و مادرشان خوب است و هیچ نگرانی‌ای وجود ندارد و تحت مراقبت‌های نامحسوس هستند.

کرمی در مورد محل نگهداری این گوزن‌های گوساله گفت: این گوساله‌ها در مرکز نگهداری حیات وحش پارک ملت نگهداری می‌شوند و برنامه‌ای برای انتقال آن‌ها به باغ وحش ارم نداریم. همینجا فضای باز و مناسبی برای نگهداری از این حیوانات وجود دارد.

وی درباره آخرین وضعیت فیل تازه‌ متولدشده باغ وحش ارم هم گفت: وضعیت این بچه‌فیل مناسب است و مشکل خاصی ندارد. این توله‌فیل در محیطی دور از عموم نگهداری می‌شود که در شرایط نرمال و با آرامش شیر بخورد تا شرایطش بهتر شود و بعد با مادرش در معرض بازدید عموم قرار خواهد گرفت.