شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

واکسنِ کرونا ترس دارد؟

واکسنِ کرونا ترس دارد؟

واکسنِ کرونا ترس دارد؟
برخی شایعات در فضای مجازی در خصوص عوارض عجیب و غریب واکسن کرونا موجب شده تا برخی سالمندان از تزریق این واکسن امتناع کنند، این شایعات در حالی است که تمام واکسن های کرونا در سراسر جهان از سازمان بهداشت جهانی مجوز داشته و دوره های متعدد کارآزمایی بالینی را پشت سر گذاشته‌اند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سارا شاه آبادی معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه واکسیناسیون را تنها راه مبارزه موثر با کرونا دانست و گفت: تاریخ و تجربه به ما نشان داده که تنها راه مبارزه موثر با هر بیماری واکسیناسیون است که موارد آن را در مبارزه با بیماریهایی مثل سرخک، فلج اطفال و ... شاهد بوده ایم.

وی افزود: در اوایل واکسیناسیون هر بیماری مقاومت هایی وجود داشته، اما به مرور و با کسب تجربه و مشاهده، این مقاومت ها از بین رفته و درخصوص واکسن کرونا هم این وضعیت را شاهد هستیم.

دکتر شاه آبادی گفت: واکسن کرونا با وجود اینکه سریع ساخته شد و توانست مجوز تزریق بگیرد، اما تحقیقات و مشاهدات در کل دنیا نشان داده که انواع واکسن کرونا که دارای مجوز هستند توانسته اند تا حد بالایی در برابر این بیماری ایمنی ایجاد کرده و از شیوع این بیماری در سطح جوامع پیشگیری کنند.

وی افزود: بطور مثال واکسیناسیون در برخی کشورهای پیشرفته موجب شده برخی اماکن عمومی این کشورها مجددا بازگشایی شود و مرگ و میر و آمار ابتلا به میزان چشمگیری کاهش یابد.

دکتر شاه آبادی گفت: زمانی انواع واکسن کرونا مجوز تزریق می گیرند که مجوز سازمان بهداشت جهانی را داشته و چهار مرحله بالینی را پشت سرگذاشته و تمام عوارض و اثرات آن در سطح وسیع بررسی شود.

این مسئول تصریح کرد: تمام شایعات فضای مجازی برای ایجاد اختلال در روند واکسیناسیون است و از تمام افراد می‌خواهیم در بحث واکسن کرونا به هیچ یک از خبرها و شایعات فضای مجازی مگر خبرهایی که از طریق رسانه‌های رسمی منتشر شود، اعتماد نکنند.

دکتر شاه آبادی در ادامه با اشاره به روند مطلوب واکسیناسیون در استان گفت: در حال حاضر بجز کادر بهداشت و درمان، بیش از 70 درصد جمعیت بالای 70 سال استان علیه کرونا واکسینه شده اند.

وی افزود: هم اکنون منتظر محموله های جدید واکسن هستیم و با ورود این محموله ها، واکسیناسیون رده سنی 65 تا 70 سال نیز آغاز می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا هفته اول تیرماه افراد بالای 60 سال استان واکسینه می شوند.

منبع: ایسنا