شهر خبر

وقتی همتی سواد حقوقی و سیاسی ندارد

همتی نمایه

اکنون باید خطاب به آقای همتی گفت، وقتی شما به قانون دسترسی ندارید و قانون را نمی‌دانید (البته این ایراد نیست، قوانین گسترده هستند) حداقل از یک مشاور حقوقی بهره ببرید.

سرویس سیاست مشرق - همتی نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در حساب توییتری خود از سید ابراهیم رئیسی درخواست کرد که دستور به رفع فیلتر توییتر دهد، در حالی که موضوع رفع فیلتر ربطی به ریاست قوه قضاییه ندارد و یک موضوع امنیتی و حاکمیتی است که باید در شورای عالی امنیت ملی درباره آن تصمیم‌گیری شود.

در همین رابطه روزنامه آفتاب یزد پاسخ بی اطلاعی همتی نسبت به قوانین را  تحت عنوان «آقای همتی از مشاور حقوقی بهره ببرید»، اینگونه می‌دهد:

یکی از موضوعاتی که در جامعه مطرح است فیلترنمودن تلگرام و توئیتر است.

از آنجایی‌ که این دو محبوب مردم هستند و فیلتر نمودن آنها نتوانسته است از علاقه‌مندی مردم به آنها کم کند بازار فیلترشکن‌ها را داغ نموده و خطراتی را برای جوانان و خانواده‌ها نیز ایجاد کرده است. حال برخی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری برای اینکه بتوانند بخشی از جامعه را به خود جلب نمایند شعار رفع فیلتر تلگرام و توئیتر سر می‌دهند.

اخیرا عبدالناصر همتی که به نظر در صورت پیروزی ادامه‌دهنده دولت حسن روحانی خواهد بود، در یک رشته توئیت آورده است: حال که حجت‌الاسلام رئیسی بالاخره بعد از مدت‌ها در شبکه‌های اجتماعی اکانت رسمی ایجاد کردند برای رفع تبعیض در دسترسی و رفع ظلم فیلترینگ، از ایشان درخواست می‌کنم از فردا صبح دستور رفع فیلتر توئیتر را صادر کنند تا همه مردم از مطالب ایشان
بهره‌مند شوند.

اکنون باید خطاب به آقای همتی گفت، وقتی شما به قانون دسترسی ندارید و قانون را نمی‌دانید (البته این ایراد نیست، قوانین گسترده هستند) حداقل از یک مشاور حقوقی بهره ببرید. لازم است به شما متذکر شویم در قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی تصمیم به فیلترینگ تلگرام و توئیت یک تصمیم حاکمیتی و مرتبط با امنیت قضائی است و به صورت مستقیم ارتباطی با ریاست قوه قضائیه ندارد. ضمن آنکه رئیس دولتی که عضو آن هستید رئیس شورای فضای مجازی است و بهتر است از دولت خود بخواهید برای ساماندهی فضای مجازی برنامه داشته باشد.