شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دورهمی

خواهش می کنیم از سفرهای غیرضروری و دورهمی ها پرهیز کنید

خواهش می کنیم از سفرهای غیرضروری و دورهمی ها پرهیز کنید

خواهش می کنیم از سفرهای غیرضروری و دورهمی ها پرهیز کنید
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سیصد و سی و چهارمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ پرهیز از سفرهای غیرضروری و همچنین دورهمی های خانوادگی در تعطیلات آخر هفته را الزامی دانست.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر «مهرزاد لطفی» در این نشست با توجه به تعطیلات آخر هفته، ضرورت مشارکت مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از سفرهای غیرضروری برای قطع زنجیره های انتقال کروناویروس را مورد تاکید قرار داد.

او اظهار کرد: نباید عادی انگاری و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی موجب شود بار دیگر با موج جدیدی از این بیماری مواجه شویم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: موفقیت در کنترل و مهار کروناویروس، مشارکت مردم و همکاری تمامی سازمان ها، ادارات و ارگان های مختلف را می طلبد، بنابراین همه اقشار مردم جامعه در قبال این بیماری خطرناک مسوول هستند.

دکتر لطفی با بیان اینکه همچنان استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها و پرهیز از سفرهای غیرضروری و دورهمی ها، مهم ترین توصیه های بهداشتی به عموم افراد جامعه است؛ عامل اصلی ایجاد وضعیت بحرانی در استان و آغاز موج های جدید کروناویروس را جدی نگرفتن این توصیه های بهداشتی عنوان کرد.

رییس دانشگاه در این نشست ضمن بررسی آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

دکتر لطفی همچنین در این نشست روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست های سریع، اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ فرایند انجام نوبت دهی و تزریق واکسن علیه بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز توضیحاتی در خصوص حوزه های مختلف مانند فعالیت مراکز انجام واکسیناسیون علیه کووید۱۹، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا، تجهیزات و امکانات، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، اقدامات کارگروه های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، وضعیت ابتلا در شهرستان های استان و انجام تست های سریع و pcr، واکسن های کرونای موجود در ایران، ارائه کردند.

سیصد و سی و چهارمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز، یازدهم خرداد، در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.