شهر خبر

کابل به خاک و خون کشیده شد

سخنگوی پلیس کابل اعلام کرد که انفجارهای سه شنبه شب در غرب کابل ۱۰ کشته و ۱۲ زخمی بر جای گذاشت و موجب قطع برق و خاموشی بخشهای زیادی از پایتخت افغانستان شد.

کابل به خاک و خون کشیده شد

به گزارش منیبان، «فردوس فرامرز» اعلام کرد که انفجار اولی ساعت ۱۹ و ۱۵ دقیقه شامگاه سه شنبه در منطقه «سرکاریز» در غرب کابل پایتخت افغانستان از اثر بمب جاسازی شده در یک مینی بوس بین شهری منفجر گردید و انفجار دوم ساعت ۲۰ و ۱۵ درمنطقه «گولایی دواخانه» در فاصله ۲۲۰ متری از  محل انفجار اولی رخ داد.

بنا به گزارشها، انفجار سوم نیز در شمال کابل در نزدیکی خطوط برق‌رسانی روی داده و به گفته  «سنجر نیازی» یکی از سخنگویان دولت افغانستان، ضربه بزرگی به سامانه برق‌رسانی شهر وارد کرده به گونه ای برق بسیاری از خانه ها قطع شده است.

سخنگوی پلیس کابل گفت: زخمی‌های این رویدادها به بیمارستان انتقال داده شده اند و تحت درمان قرار دارند اما از وضعیت آنها تاکنون اطلاعی ندارند. تاکنون شخص و یا گروهی مسئولیت این انفجارها را برعهده نگرفته است.

 دو انفجار نخست در غرب کابل و در درون مینی بوس های شهری رخ داده و  بیانگر آن است که همه مردم هدف تروریست ها هستند و برای آنها نظامی، غیرنظامی ، زن و کودک اهمیتی ندارد.

حدود ۳ هفته پیش نیز مهاجمان با خودرو بمب گذاری شده یک مدرسه دخترانه را در غرب کابل هدف حمله انفجاری قرار دادند که در آن ۹۰ دانش آموز کشته و بیش از ۲۰۰ تن دیگر زخمی شدند و هنوز هم دانش آموزی ناپدید است.