شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلمان#نتایج

"آنالنا بائربوک" نامزد پیشتاز برای تصاحب صدر اعظمی آلمان


"آنالنا بائربوک" نامزد پیشتاز برای تصاحب صدر اعظمی آلمان

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد با وجود اینکه تمایل شهروندان آلمانی برای روی کار آمدن "آنالنا بائربوک"، نامزد صدر اعظمی از حزب سبز آلمان کاهش پیدا کرده، اما وی همچنان در این زمینه نسبت به رقبای خود پیشتاز است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که برای اولین بار در عرض 5 هفته اخیر اتحادیه احزاب متحد مسیحی که با نامزدی "آرمین لاشت" برای صدر اعظمی آینده آلمان در وضعیت بدی قرار داشت بار دیگر از حزب سبز سبقت گرفت.

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که حزب سبز و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان در مقایسه با هفته پیش یک درصد سقوط داشته و احزاب متحد مسیحی و حزب لیبرال دموکرات هر کدام یک درصد صعود را تجربه کرده‌اند.

این نظرسنجی که به سفارش "آر تی ال" و "ان تی وی" آلمان انجام شده است نشان می دهد که حزب لیبرال دموکرات با کسب 14 درصد آراء برای اولین بار همردیف با حزب سوسیال دموکرات قرار گرفت.

نتیجه این نظرسنجی نشان می دهد که اگر انتخابات پارلمانی حالا برگزار شود احزاب متحد مسیحی 25 درصد، سبزها 24 درصد، حزب سوسیال دموکرات 14 درصد و حزب لیبرال دموکرات 14 درصد، حزب افراطی جایگزینی برای آلمان 9 درصد و چپ ها 8 درصد آراء شهروندان را بدست خواهند آورد.

نتیجه این نظرسنجی نشان می دهد که شمار کسانی که در این انتخابات شرکت نمی کنند با 26 درصد بیشتر از تعداد کسانی است که در انتخابات پارلمانی سال 2017 رای نداده اند.

نتابج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که بیش از 30 سال بعد از اتحاد دوباره آلمان دیدگاه های انتخاباتی ساکنان غرب و شرق آلمان با هم متفاوت است. در غرب آلمان سبزها 26 درصد آراء شهروندان را بدست آورده و پیشتاز بودند در حالی که در شرق حزب سبز تنها 12 درصد آراء شهروندان را بدست آورد. در غرب آلمان حزب سوسیال دموکرات و لیبرال دموکرات هر کدام 15 درصد و در شرق حزب سوسیال دموکرات 12 و حزب لیبرال دموکرات 10 درصد آراء شهروندان را بدست آوردند.

در شرق آلمان حزب دموکرات مسیحی با کسب 23 درصد آراء قدرتمندترین حزب بود و در جایگاه دوم حزب افراطی جایگزینی برای آلمان با 21 درصد قرار گرفت و در غرب حزب افراطی آلمان تنها 7 درصد آراء شهروندان را بدست آورد. 13 درصد ساکنان شرق آلمان هم چپ ها را انتخاب کردند ،در حالی که در غرب 4 درصد به این حزب رای دادند.

نتیجه این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که تمایل شهروندان آلمانی برای روی کار آمدن "آنالنابائربوک"، نامزد صدر اعظمی از حزب سبز آلمان نسبت به هفته پیش 4 درصد کاهش داشته و اگر آلمانی ها می توانستند صدر اعظم خود را مستقیما انتخاب کنند 24 درصد به بائر بوک رای می دادند که هشت درصد کم تر از حدود 5 هفته پیش است که وی تازه نامزد صدر اعظمی آینده آلمان شده بود. آرمین لاشت، نامزد صدر اعظمی از اتحادیه احزاب متحد مسیحی 19 درصد آراء شهروندان را کسب کرد و "اولاف شولتز" ، نامزد صدر اعظمی از حزب سوسیال دموکرات هم 14 درصد آراء شهروندان را بدست آورد. به این ترتیب پیشتازی بائربوک نسبت به لاشت در عرض 5 هقته از 17 به 5 درصد کاهش پیدا کرد. 43 درصد شهروندان آلمانی هم هیچ یک از این نامزدها را برای صدراعظمی آینده صالح نمی دانند.

انتخابات سراسری آلمان در پاییز آینده برگزار خواهد شد و با اعلام کناره گیری مرکل، این کشور باید شاهد آغاز دوره‌ای جدید باشد.

مرکل اعلام کرده که در دور بعد نامزد صدر اعظمی آلمان نخواهد شد و بعد از چهار دور تکیه زدن بر کرسی قدرت می خواهد این سمت را تحویل شخص دیگری بدهد.

مرکل از سال 2005 به این سو، چهار دوره پیاپی صدراعظم آلمان و بیش از هر سیاستمدار دیگری در این سمت بوده است.

در حالی که در بدنه حزب دموکرات مسیحی، "مارکوس زودر"، رئیس حزب سوسیال مسیحی از محبوبیت بیشتری برخوردار بود، رهبران و مسئولان این حزب رای به نامزدی آرمین لاشت برای صدر اعظمی آینده آلمان از اتحادیه احزاب متحد مسیحی دادند.

مقامات حزب سبز آلمان هم چند روز پیش به اتفاق آراء، "آنالنا باربوک" را به عنوان نامزد صدر اعظمی آینده کشورشان از این حزب انتخاب کردند.

«"اولاف شولتز» که در حال حاضر وزیر دارایی آلمان و معاون مرکل است هم از سوی حزب سوسیال دموکرات با گرایش چپ میانه به عنوان نامزد پُست صدراعظمی این کشور معرفی شده است.

انتهای پیام/