شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#کویت#وزیر خارجه

عربستان| دیدار ولیعهد کویت با محمد بن سلمان/ «بن فرحان»: با کویت درباره ایران هماهنگ هستیم


عربستان| دیدار ولیعهد کویت با محمد بن سلمان/ «بن فرحان»: با کویت درباره ایران هماهنگ هستیم

در جریان سفر ولیعهد کویت به عربستان، وزیر خارجه سعودی مجددا ادعاهای خود علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه رای‌الیوم، «مشعل الاحمد الجابر الصباح»، ولیعهد کویت در جریان سفر رسمی خود به عربستان سعودی با «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور دیدار کرد. این سفر اولین سفر خارجی ولیعهد کویت از زمان انتصاب وی به این سمت در اکتبر 2020 محسوب می شود.

رسانه‌های سعودی در این زمینه گزارش دادند که دو طرف در جریان نشست مذکور علاوه بر بررسی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی روابط برادرانه میان دو کشور و جنبه‌های همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف و فرصت‌های حمایت از توسعه این روابط را مورد بررسی قرار دادند.

ولیعهد کویت و همتای سعودی وی همچنین به بررسی راهکارهای مختلف برای تحکیم روابط میان دو کشور پرداختند.

علی الخال، سفیر کویت در عربستان سعودی درباره سفر ولیعهد این کشور به عربستان و اینکه او عربستان را به عنوان اولین مقصد خارجی خود انتخاب کرده است گفت، این موضوع بیانگر روابط منسجم و محکم میان دو کشور است.

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان نیز در این راستا اظهار داشت، سفر ولیعهد کویت به عربستان بر اهمیت مناسبات میان دو کشور تاکید می‌کند.

وزیر خارجه سعودی در ادامه با تکرار ادعاهای واهی و معمول خود علیه جمهوری اسلامی ایران گفت، دیگر از تاثیرات مثبت سفر ولیعهد کویت به عربستان افزایش میزان هماهنگی مشترک در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز هماهنگی مشترک با آمریکا در برابر تهدیدات ایران در منطقه و ادامه تحریم‌های اقتصادی و تسلیحاتی علیه این کشور است.

عربستان سعودی درحالی از بی‌ثباتی و امنیت منطقه ابراز نگرانی می‌کند که این کشور در 6 سال گذشته جنایات بی شماری را علیه مردم بی دفاع یمن مرتکب شده است.

تجاوز وحشیانه نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی اکنون وارد هفتمین سال شده است و مقاومت مردم یمن سبب شده تا نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی این کشور با هدایت جنبش انصارالله به پیروزی‌های سیاسی و نظامی ارزشمندی دست یابد و متجاوزان را در اندیشه راهکارهایی از جمله ارائه پیشنهادها و ابتکارات صلح برای خارج شدن از باتلاق جنگ یمن فرو برده است.

انتهای پیام/