شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه

جنایتی دیگر در سوریه رقم خورد+جزییات

هشت شهروند سوری در جریان تیراندازی شبه نظامیان کَُرد مورد حمایت آمریکا به سوی تظاهرکنندگان در شهر منبج واقع در شمال سوریه کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

جنایتی دیگر در سوریه رقم خورد+جزییات

به گزارش منیبان، شبکه خبری اسکای نیوز بامداد چهارشنبه به نقل از منابع امنیتی گزارش داد: اعتراض ها در حالی به خشونت کشیده شد که یک روز پس از کشته شدن یک غیر نظامی در منطقه تحت کنترل عناصر موسوم به نیروهای سوریه دمکراتیک (قسد)، صد ها نفر در نزدیکی نقاط تفتیش در اطراف شهر تظاهرات کردند و پایان کنترل این گروه بر مناطق مزبور را خواستار شدند.

این خونین ترین ناآرامی هایی است که شهر منبج از زمان کنترل نیروهای سوریه دمکراتیک بر آن، شاهد بوده است. عناصر قسد پنج سال پیش با بیرون راندن داعش از این شهر کنترل آن را به دست گرفتند.

ساکنان محلی و رهبران عشایر می گویند که نارضایتی از نیروهای قسد در شمال و شرق منطقه بین ساکنان که اغلب عرب هستند، بالا گرفته است. بسیاری از ساکنان به سربازگیری اجباری از بین جوانان و تبعیص علیه اعراب در ارتباط با پست های عالی اعتراض دارند.

آنها همچنین می گویند که یکی از علل ناخرسندی مردم، حضور هزاران نفر در زندان های نیروهای سوریه دمکراتیک است.

مسئولان قسد در پی اعتصاب بسیاری از مغازه داران، در این شهر مقررات منع آمد و شد اعلام و ایست های بازرسی را در جاده های اصلی تقویت کرده اند.