شهر خبر

مهدی علی نژاد:

مسئولیت تیم ملی فوتبال با فدراسیون است/ تکلیف استقلال مشخص می‌شود

مسئولیت تیم ملی فوتبال با فدراسیون است/ تکلیف استقلال مشخص می‌شود

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش تاکید کرد حمایت های لازم از تیم ملی فوتبال برای حضور در مرحله انتخابی جام جهانی صورت گرفته اما مسئولیت این تیم با فدراسیون است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهی علی نژاد در حاشیه برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج ضمن اشاره به خروج بلاتکلیفی این فدراسیون از دوره سرپرستی گفت: حدود ۱۵ ماه فدراسیون با سرپرستی اداره می شد و خوشحالیم که در این مورد تعیین تکلیف شد.

وی در مورد مشکلاتی که ملی پوشان شطرنج دارند گفت: این از وظایف فدراسیون است که آقای تامینی باید در مورد آن تدبیر کنند و مشکلاتی که در فدراسیون وجود دارد را برطرف کند.

علی نژاد در مورد اختلافاتی که در هیات مدیره باشگاه استقلال و مدیریت این باشگاه وجود دارد گفت: ظرف یکی - دو روز آینده جلسه ای برگزار خواهیم کرد. ما استفعای اعضای هیات مدیره را به صورت مکتوب دریافت کردیم که وزیر با آن مخالفت کرد. با حضور اعضای هیات مدیره و مدیرعامل جلسه خواهیم داشت و سعی می کنیم این اختلاف نظرها را کاهش دهیم و بهترین تصمیم را در آن جلسه بگیریم.

وی در مورد حضور دستیار ایتالیایی فرهاد مجیدی و محدودیت هایی که برای جذب مربی و بازیکن خارجی در نظر گرفته شده بود، گفت: این را باید از فدراسیون فوتبال سوال کرد چرا که این قوانین را آنها گذاشته اند و باید در موردش نظر بدهند.

معاون وزیر ورزش در مورد این که چند انتخابات دیگر از فدراسیون ها باقی مانده است گفت: مجمع فدراسیون زورخانه ای را داریم که روز ۱۹ خرداد برگزار خواهد شد و دیگر هیچ فدراسیونی نخواهیم داشت که با سرپرست اداره می شود. سه فدراسیون در تیرماه دوره چهار ساله مدیریت آنها تمام می شود. در حال تایید صلاحیت نامزدها هستیم. هر زمانی که این تاییدها بیاید در تیرماه انتخابات آنها هم برگزار خواهد شد.

وی در مورد تیم ملی فوتبال و بازیهایی که پیش رو دارد گفت: تیم ملی نماینده بیش از ۸۰ میلیون جمعیت ایران است و همه مردم ما در هر رده سنی عنایت ویژه ای به این تیم دارند. با توجه به وضعیتی که در دور رفت ایجاد شد و نتایجی که به خوبی حاصل نشد، خیلی کار دشوار شد برای این مرحله. فکر می کنم بازیکنان ما با توجه به پتانسیل و توانمندی هایی که دارند با همت و غیرتی که به خرج خواهند داد و با تدابیری که فدراسیون اندیشیده بتواند از این مرحله عبور کند.

علی نژاد تاکید کرد: طبیعتا مسئولیت تیم ملی با فدراسیون فوتبال است و ما دخالتی نداریم اما براساس وظیفه حاکمیتی که داریم تاکنون ۳۰ میلیارد تومان به آنها کمک کرده ایم تا دیگر دغدغه ای نداشته باشند. امیدوارم نتیجه لازم حاصل شود و ما بتوانیم ۲۵ خرداد صعود به مرحله بعد را جشن بگیریم.

وی در مورد کمک هایی که به فدراسیون ها صورت گرفته است گفت: ما در دو ماه اول سال ۸۱ میلیارد تومان به فدراسیون ها کمک کرده ایم. این عدد بزرگ و کم سابقه است که در دوماه این رقم به فدراسیون ها پرداخت شده است. این شامل بودجه فدراسیون ها هم می شود. به دلیل این که المپیک و پارالمپیک را در پیش رو داریم این رقم را کمک کرده ایم و هدف مان هم این بوده که فدراسیون ها مشکلات مالی نداشته باشند.