شهر خبر

امضای تفاهم نامه برادر خواندگی جشنواره فیلم حضرت صالح (ع) با جشنواره نهج عراق


امضای تفاهم نامه برادر خواندگی جشنواره فیلم حضرت صالح (ع) با جشنواره نهج عراق

سال آینده جشنواره فیلم حضرت صالح علیه السلام با همکاری جشنواره نهج عراق فیلمی درباره اربعین حسینی می‌سازند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی جشنواره بزرگ حضرت صالح (ع) دبیر این جشنواره رسول صانعی با جعفر ادیب نماینده شبکه کربلا در کشور ایران دیدار کردند.

بر اساس صحبت‌های مطرح شده در این دیدار، هفت سال است که جشنواره نهج از شبکه کربلا برگزار می‌شود و هرساله از کشورهای مختلف عربی مثل تونس، الجزایر، کویت، لبنان و ... فیلم‌هایی را به زبان عربی جمع آوری کرده و در جشنواره شرکت می‌دهند.

امسال به دلیل شرایط همه‌گیری ویروس کرونا این جشنواره برگزار نشده است اما طی تفاهم‌نامه‌ای که بین دو جشنواره صورت گرفته  توافق شده است که آثار تولیده شده بین دو جشنواره تبادل شود و در مناسبت‌های مختلف به صورت زنده و اینترنتی مورد استفاده قرار گیرد‌.

همچنین قرار شد جشنواره صالح در سال آینده با اضافه کردن بخش بین الملل، فعالیت‌هایش را به صورت گسترده‌تری پیگیری نماید‌  و از سال بعد با عنوان یک جشنواره بین المللی پا به عرصه بگذارد. همینطور بخشی با عنوان اربعین به جشنواره اضافه شده است که آثار تولیدی با محوریت اربعین مورد توجه قرار می‌گیرد. همینطور قرار است به صورت مشترک فیلمی درباره اربعین ساخته شود که فیلمنامه آن در مرحله ابتدایی در دستور کار قرار گرفته است.

طبق این هماهنگی‌ها بخشی از فیلمبرداری این کار در کربلا و بخشی در تهران انجام خواهد گرفت و به موضوع اربعین به طور خاص می‌پردازد. این فیلمنامه درصدد ارائه و اشاعه مفاهیم یکسان جهانی و با افق دید جهانی است؛ ارائه مفاهیمی چون ماهیت اربعین و خاصیت آن که بعنوان‌ تنها لحظات و بخش زندگی که پول و مقام و منصب در آن معنی نخواهد داشت و همه به دنبال هدف واحدی هستند.

اختتامیه جشنواره بزرگ صالح مصادف با عید غدیر خواهد بود.

انتهای پیام/