شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

اقدام خلاف قانون تسلا درباره نظارت بر توئیت های ایلان ماسک

اقدام خلاف قانون تسلا درباره نظارت بر توئیت های ایلان ماسک

طبق گزارشی جدید رگولاتورهای آمریکایی اعلام کرده اند تسلا نتوانسته توئیت های ایلان ماسک را بررسی کند و این امر خلاف دستور دادگاه مبنی بر کنترل توییت های وی توسط یک وکیل است.

به گزارش خبر گزاری مهر به نقل از تلگراف، رگولاتورهای آمریکایی اعلام کرده‌اند شرکت تسلا نتوانسته توئیت های ایلان ماسک را بررسی کند که این امر نقض دستور مبنی بر بررسی و نظارت بر برخی از پیام‌های مدیر ارشد اجرایی این شرکت است.

سال گذشته کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به تسلا اعلام کرد دو توئیت ایلان ماسک توسط وکیل کنترل نشده است. یکی از این توئیت ها درباره کسب و کار سقف خورشیدی شرکت و دیگری درباره قیمت سهام آن بود.

براساس تسویه‌ای که در سال ۲۰۱۸ میان تسلا و کمیسیون بورس و اوراق بهادار انجام شده، توییت های ماسک که به شرکت تسلا مربوط هستند باید توسط یک وکیل کنترل شوند. همچنین طبق این تسویه قرار شد ماسک از سمت مدیریت تسلا کناره گیری کند و او و شرکت ۲۰ میلیون دلار جریمه پرداختند.

ایلان ماسک بیش از ۵۶ میلیون فالوئر در توئیتر دارد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار و دیگر رگولاتورهای آمریکایی به طور مرتب از این رفتار ماسک انتقاد کرده‌اند.