شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#مجلس

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی:

انتخابات تنها بستری است که اراده مردم را به کرسی می‌نشاند

انتخابات تنها بستری است که اراده مردم را به کرسی می‌نشاند

دزفول- نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی، گفت: انتخابات تنها بستری است که می‌توان از طریق آن، اراده مردم را به کرسی نشاند و به سمت تغییرات مطلوب حرکت کرد.

سید احمد آوایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: انتخابات مظهر مردم‌سالاری است و تنها بستری است که می‌توان از طریق آن، اراده مردم را به کرسی نشاند و تغییرات مدیریتی را در سطح کلان و مطابق با مطالبات ملت ایجاد کرد.

وی افزود: چرخش نخبگانی در سطوح مدیریتی صرفاً از طریق انتخابات حاصل می‌شود و بر همین اساس بسترسازی‌ها در این زمینه باید منطقی و منطبق بر خواست و اراده مردم باشد تا پویایی و اعتلای جامعه را به دنبال داشته باشد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وضعیت اسفناک معیشتی که طبقات وسیع جامعه را با مشکلات و معضلات بسیاری مواجه کرده است، بخشی از مردم را نسبت به مشارکت در انتخابات دچار تردید کرده اما باید توجه داشت که تنها راه ایجاد تغییرات به سوی وضعیت مطلوب، انتخابات است.

آوایی در ادامه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را نیز تجلی مشارکت عامه مردم در مدیریت کلان‌شهری و روستایی دانست و بیان کرد: مردم در انتخابات شورا می‌توانند با رأی آگاهانه خود، مشارکت فعالانه‌ای در نحوه مدیریت محیط زندگی خود داشته باشند.

وی اضافه کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که نمایندگانی از متن مردم انتخاب می‌شوند و شهردار نیز توسط نمایندگان شورا برگزیده و مدیریت امور شهری را بر عهده خواهد گرفت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

آوایی با تأکید بر اینکه مردم شهرستان دزفول نباید نسبت به انتخابات شوراها بی‌تفاوت باشند، گفت: قطعاً مشارکت نکردن مردم و یا انتخاب ناآگاهانه به صورت مستقیم بر محیط زندگی آنها تأثیرگذار خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته به صرف رأی دادن نیز نمی‌توان انتظار تغییرات داشت بلکه مردم باید به صورت مستمر بر روند فعالیت شوراهای شهر و روستا و نمایندگان، نظارت کامل داشته باشند و از آنها مطالبه‌گری کنند.

آوایی با بیان اینکه مردم فارغ از شعارهای کلیشه‌ای نامزدها باید برنامه محوری آنان را مورد توجه قرار دهند، تأکید کرد: باید توجه داشت که نامزدها صرفاً شعار می‌دهند و یا واقعاً برای اداره شهر و بهبود وضعیت مدیریت، برنامه دارند.

وی ابراز امیدواری کرد که نتایج انتخابات پیش‌رو با مشارکت حداکثری مردم در راستای نیل به وضعیت مطلوب جامعه و با رضایت ملت شریف ایران همراه باشد.