شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رهبر انقلاب#روحانی

روایت روحانی از یک گفتگوی مهم با رهبر انقلاب درباره تعیین رهبری

کدخبر: 416495
اقتصاد نیوز : رئیس‌جمهور با بیان اینکه صندوق رأی و انتخابات دستاورد انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی است، گفت: راه‌حلی که امام برای اداره کشور داد، انتخابات بود، بنابراین نباید از امام فاصله بگیریم.

به گزارش اقتصادنیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: امام خمینی(ره) در نهضت اسلامی دنبال جنگ مسلحانه و چریکی نبود و آنها راه حل اساسی نمی‌دانست بلکه حرکت اساسی را همفکر شدن و جوشش مردم می‌دانست.

روحانی با بیان اینکه ۱۴ خرداد روز بسیار غم‌انگیزی بود و صبح و عصر آن روز شرایط جدیدی را ایجاد کرد، گفت: در آن روز خداوند یک متانت و سکینه قلبی را برای مردم ایجاد کرده بود.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از مهر بخوانید؛

* عصر ۱۴ خرداد تصمیم بسیار مهم و تاریخ‌سازی انجام شد که هدایت‌های قبلی امام راحل در آن تاثیر داشت. قبل از رای‌گیری نهایی برای مقام معظم رهبری، در زمان تنفس، تمام بحث‌ها این بود که شورای رهبری چند نفر باشد. من بیرون از سالن با مقام معظم رهبری درمورد تعداد اعضای شورای رهبری صحبت می‌کردیم. اما بعد از زمان تنفس، وقتی شورایی رای نیاورد یک نقطه جدیدی در تاریخ سیاسی کشور بود.

* صندوق رأی و انتخابات دستاورد انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی است، راه حلی که امام برای اداره کشور داد، انتخابات بود. نباید از امام فاصله بگیریم، باید روز به روز به امام نزدیک شویم. نظریه امام این بود که مردم نقش تعیین کننده در قدرت و اداره کشور داشته باشند.

ادامه دارد ...