به گزارش برنا، اردکانیان در این سفر در ملاقات با همتای روس خود آخرین وضعیت همکاری های اقتصادی دوجانبه درچارچوب کمیسیون دائمی همکاری های تجاری و بازرگانی دو کشور  را مورد بررسی قرار می دهد.

 وزیر نیرو در حاشیه همایش سن پترزبورگ با میخائیل میاسنیکوویچ دبیر کل کمیسیون اقتصادی اوراسیا ملاقات و در مورد همکاری های ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا در چارچوب موافقت نامه ایجاد منطقه آزاد تجاری و روند عضویت دائم ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت و گو خواهد کرد.

مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ با موضوع اصلی «تأثیر همه گیری ویروس کرونا در اقتصاد جهان» با حضور دهها مقام اقتصادی و سیاسی از سراسر جهان و همچنین رضا اردکانیان وزیر نیرو به همراه کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه از ۲ تا ۵ ژوئن ( ۱۲ تا ۱۵ خرداد) برگزار می شود.

 دیمیتری بیریچفسکی مدیر بخش همکاری اقتصادی وزارت خارجه روسیه نیز گفت: قرار است تعدادی مهمان برجسته نظیر معاون رئیس جمهور ونزوئلا، هفت معاون نخست وزیر (جمهوری آذربایجان، قطر، مقدونیه شمالی، اسلواکی، اسلوونی، سومالی و ترکمنستان) و پنج وزیر خارجه کشورهای  بحرین، مجارستان، مغولستان، نیجریه و اسلواکی  در این رویداد بزرگ حضور یابند.

همچنین، بیش از ۲۰ وزیر صنعت، چند رئیس و معاون پارلمان و تعدادی از سازمان های بین المللی در  مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ(SPIEF)  شرکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: «دیوید مالپاس» رئیس بانک جهانی، در این مجمع بصورت آنلاین صحبت خواهد کرد.

بیریچفسکی گفت، در مجموع، این رویداد حدود ۵ هزار نفر را با در نظر گرفتن شرایط همه گیری گرد هم خواهد آورد.