شهر خبر

سرلشکر صفوی: خوزستان کربلای ایران است

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: خوزستان، کربلای ایران است، ذره ذره و متر به متر این خاک پاک و تفتیده، اسرار ناگفته‌ای از پاک‌ترین جوانان ایران در خود نهفته دارد که نمونه آن را تاریخ کمتر دیده است.
خبرگزاری میزان - بنا به اعلام سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی در جریان بازدید از مناطق عملیاتی جنوب، با تأکید بر اهمیت بازدید‌های میدانی و مشاهده جغرافیا و محیط در انتقال تجارب و معارف دفاع مقدس به نسل جدید سپاه پاسداران، گفت: خدا می‌داند هرگاه که به خوزستان سفر می‌کنم حالم دگرگون می‌شود، چون این سرزمین من را یاد مظلومیت مردم آبادان، خرمشهر، سوسنگرد و سایر شهر‌ها می‌اندازد.

صفوی با بیان این بیت شعر که «ای آبادان پر بلا گل‌های پرپرت کو یاران رهبرت کو»، افزود: خوزستان، کربلای ایران است، ذره ذره و متر به متر این خاک پاک و تفتیده، اسرار ناگفته‌ای از پاک‌ترین جوانان ایران در خود نهفته دارد که نمونه اش را تاریخ کمتر دیده است. اعتقاد دارم آن‌هایی که در شلمچه و در عملیات کربلای ۵ بودند و جنگیدند، اگر در سرزمین کربلا بودند نیز در رکاب امام حسین علیه السلام شمشیر می‌زدند.

وی با تشریح اهمیت استان خوزستان، اضافه کرد: استان خوزستان پس از تهران دومین منطقه حیاتی ایران است، مفهوم مناطق حیاتی آن است که اگر آن منطقه از دست رفت ادامه حیات سیاسی دولت و حکومت سخت می‌شود.

 صفوی ادامه داد: استان خوزستان ۴ الی ۵ هزار سال قدمت تمدنی دارد و اولین حکومتی که در ایران شکل گرفت، عیلامی‌ها به مرکزیت شوش بوده است. این استان با ۶۴ هزار کیلومتر مربع، ۴ برابر کشور کویت، ۶ برابر کشور لبنان است و آب و خاک و شرایط اقلیمی در استان خوزستان طوری است که این استان در سال می‌تواند غذای ۵۰ میلیون نفر از ایرانی‌ها را تأمین کند.
 
سرلشکر صفوی: خوزستان، کربلای ایران است
وی با بیان اینکه امنیت پایدار خوزستان رابطه مستقیم با امنیت ملی ایران، اظهار داشت: وجود ۷۰ درصد از منابع نفتی ایران و بیش از ۳۰ درصد آب‌های سطحی کشور و یک سوم انرژی برق- آبی و بیش از ۱۵ سد مخزنی، انحرافی و تنظیمی و تولید سه چهارم نفت خام کشور، خوزستان را تبدیل به منطقه حیاتی کرده است.

در این سفر که سردار غلامی فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) و سردار عابدی رئیس مرکز معارف دفاع مقدس دانشگاه حضور داشتند، سرلشکر صفوی عملیات‌های والفجر ۸ و ثامن الائمه (ع)، کربلای ۴ و کربلای ۵ را تشریح کرد.

بازدید از منطقه مرزی ایران و عراق در نهر خیّن و شلمچه و پاسخ به سؤالات و ابهامات پاسداران جوان که در حال طی دوره آموزش عمومی سپاه در دانشگاه افسری امام حسین (ع) هستند، از جمله برنامه‌های این سفر بوده است.
 

انتهای پیام/