شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#دولت#یمن

مزدوران ائتلاف سعودی در مأرب به یکدیگر رحم نمی‌کنند


مزدوران ائتلاف سعودی در مأرب به یکدیگر رحم نمی‌کنند

شهادت دو یمنی به دست ارتش سعودی در صعده، به جان افتادن مزدوران ائتلاف سعودی در شهر مأرب و بازدید وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن از مناطق آزاد شده به دست نیروهای صنعا در جیزان از مهمترین اخبار یمن است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، «محمد عبدالسلام» رئیس هیئت مذاکره کننده صنعا اعلام کرد: رسیدن دارو و مواد غذایی و فرآورده‌های نفتی به ملت یمن حقی مسلم و بدون قید و شرط است.

وی در توییتی اعلام کرد: ورود هر از گاهی یک کشتی نفتی وارد بنادر یمن می‌شود و سازمان ملل منتش را بر سر مردم می‌گذارد و آن را یک موفقیت می‌پندارد. این کاری به شدت سخیف است.

عبدالسلام تأکید کرد که ورود محموله‌های غذایی، دارویی و نفتی حق بی قید و شرط مردم یمن در هر شرایطی است و هیأت مذاکره کننده یمنی هرگز نمی‌پذیرد که طرف مقابل بخواهد با دادن حق مسلم مردم، امتیازخواهی بکند.

شهادت دو یمنی در حملات توپخانه ارتش سعودی به صعده

 بر اثر حملات توپخانه ارتش سعودی به منطقه «الراقو» در استان صعده دو یمنی به شهادت رسیدند.

115 مورد نقض آتش بس طی ساعات گذشته در الحدیده

منابع یمنی از 115 مورد نقض آتش بس در الحدیده طی 24 ساعت گذشته خبر دادند و اعلام کردند که این شامل تلاش برای نفوذ به مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، ایجاد استحکامات و حملات پهپادی به مناطق «الجبلیه» و «الدریهمی» بوده است.

ادامه حملات هوایی جنگنده‌های سعودی

جنگنده‌های سعودی در چهار نوبت منطقه الحزم در استان الجوف را بمباران کردند.

همچنین جنگنده های سعودی 18 بار مناطق «مدغل» و «صرواح» در مأرب را بمباران کردند.

عملیات برق آسای نیروهای صنعا در مرز عربستان

منابع یمنی از هلاکت و زخمی شدن ده‌ها نظامی سعودی در جریان عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه‌های مرزی با عربستان خبر دادند.

این منابع بیان کردند: نیروهای صنعا طی عملیاتی به مقر نیروهای موسوم به «لواء التحریر» وابسته به ائتلاف سعودی در صحرای «البقع» در مرز میان استان صعده و عربستان حمله کردند و طی نبردی سخت موفق به هلاکت و زخمی کردن شماری از نیروهای سعودی شدند.

وزیر اطلاع رسانی یمن در مناطق آزاد شده در جیزان در عمق عربستان

«ضیف الله الشامی» وزی اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن در بازدید از مناطقی که اخیرا به دست نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در محور «جیزان» در عمق عربستان آزاد شده است، از پیروزی‌های به دست آمده به دست نیروهای صنعا تمجید کرد.

وی روحیه مثال زدنی و عالی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن را ستود و گفت: هیچ نظامی سعودی یا مزدوری در مناطق آزاد شده وجود ندارد.

پول امارات تروریست‌ها در مأرب به جان هم انداخته است

منابع یمنی اعلام کردند که «سعود حسن معیلی» از سرکرده های ائتلاف سعودی بر سر پول امارات پسرعمویش «سعود صالح معیلی» را در شهر مأرب کشته شده است.

این منابع همچنین از طرح امارات به رهبری «صغیر بن عزیز» رئیس ستاد وزارت دفاع دولت «هادی» برای ایجاد جنگ داخلی میان قبایل در شهر مأرب پرده برداشتند و اعلام کردند: قاتلی که پسر عموی خودش را کشته است چند روز قبل از «بن عزیز» وابسته به امارات کمک مالی و نظامی دریافت کرده بود.

بازداشت افسر نظامی مخالف امارات در سقطری

منابع یمنی اعلام کردند که شورای انتقالی «سعید سالم الدعیه» از افسران پلس سقطری را به دستور «رافت الثقلی» رئیس شورای انتقالی در سقطری، بازداشت کرده است.

این منابع بازداشت این افسر را در راستای بازداشت افراد مدنی و نظامی مخالف حضور امارات در این جزیره که ابوظبی به آن چشم دوخته است، دانستند.

انتهای پیام/