شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ارتش#تجهیزات#افغانستان

افغانستان| تخریب تجهیزات آمریکایی ادامه دارد؛ ۱۳ هزار قطعه تجهیزات منهدم شد


افغانستان| تخریب تجهیزات آمریکایی ادامه دارد؛ 13 هزار قطعه تجهیزات منهدم شد

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد که تاکنون معادل ۳۰۰ هواپیمای ترابری C-۱۷ پر از تجهیزات نظامی از افغانستان خارج شده است و بیش از ۱۳ هزار قطعه تجهیزات دیگر نیز منهدم شدند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم،  در ادامه انهدام عامدانه تجهیزات نظامی توسط نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد که بیش از 13 هزار قطعه تجهیزات نظامی برای انهدام به آژانس دفاع لجستیک سپرده شده است.

بیانیه می‌افزاید که از آغاز رسمی روند خروج نظامیان آمریکایی تاکنون معادل 300 هواپیمای ترابری C-17 پر از تجهیزات نظامی از افغانستان خارج شده‌اند.

براساس ارزیابی‌های سنتکام، تاکنون چیزی بین 30 تا 44 درصد از کل روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تکمیل شده است.

دو روز پیش نیز نظامیان آمریکایی روند روند انتقال پایگاه نظامی بگرام به نیروهای افغان را آغاز کرد و به گفته ساکنان محلی در شهرستان بگرام، روزانه 20 تا 30 کامیون باربری تجهیزات نظامی تخریب‌شده به خارج این پایگاه انتقال می‌یابد.

اقدامات نظامی آمریکایی برای تخریب تاسیسات و تجهیزات پایگاههای نظامی همواره مورد انتقاد بوده است.

به گفته کارشناسان آمریکایی‌ها، در آستانه خروج از افغانستان هیچ چیز با ارزشی را برای این کشور باقی نخواهند گذاشت.

مقامات آمریکایی در توجیه تخریب این تجهیزات می‌گویند که تجهیزات قابل انتقال به نیروهای افغان نیستند و برای جلوگیری از افتادن به دست «دشمن» از بین می‌رود.

روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان 1 می (11 اردیبهشت) آغاز شده و قرار است این روند تا 11 سپتامبر (20 شهریور) پایان یابد.

انتهای پیام/.