شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#عراق

نابودی کمین‌های مرگ در دیالی عراق/ جاسوسی زنان برای داعش


نابودی کمین‌های مرگ در دیالی عراق/ جاسوسی زنان برای داعش

دستگیری چند سرکرده برجست داعش، نابودی کمین‌های مرگ در دیالی، جاسوسی زنان داعشی به نفع همسران تروریست خود از نیروهای عراقی، ادامه نگرانی از بر باد رفتن امنیت مناطق آزاد شده با بازگشت خانواده‌های تکفیری‌ها از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شفق نیوز، اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق از دستگیری سرکرده برجسته داعشی در موصل خبر داد و بیان کرد: طبق اطلاعات دقیقی که به اداره اطلاعات نظامی وزارت دفاع رسید مبنی بر اینکه یکی از تروریست‌های بارز در محله «القادسیه» در موصل حضور دارد، نیروها وارد عمل شدند.

در این بیانیه آمده است: این تروریست خطرناک که قبل از آزادسازی موصل سمت در آنچه «دیوان الحسبه» نامیده می شد، فعال بوده است، یکی از بارزترین سرکرده‌های داعش در حمایت از هسته‌های خفته تکفیری بوده و حمایت مالی قوی از تروریست‌ها انجام می داد.

اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که نیروهای اطلاعاتی فرماندهی عملیات غرب نینوا و لشکر 15 وهنگ سوم تیپ 73 پیاده با ورود به منزلی در کرانه چپ موصل که در آن حضور داشت این تروریست خطرناک داعش را دستگیر کردند.

نابودی کمین‌های مرگ در دیالی

حشد شعبی عراق از انفجار چندین بمب کارگذاشته شده از سوی داعش در تپه‌های منطقه «نفت‌خانه» در 75 کیلومتری شمال شرق بعقوبه در اطراف خانقین دراستان دیالی عراق خبر داد.

یک منبع وابسته به تیپ اول حشد شعبی عراق اعلام کرد: نیروهای خنثی کننده حشد شعبی موفق به انفجار شش بمب کارگذاشته شده از سوی داعش که با هدف ممانعت از پیشروی نیروهای امنیتی کارگذاشته شده بود را خنثی کردند. این عملیات تلفات یا خساراتی نداشت.

منبع مذکور به عملیات جستجو از داعشی در سه روستا و تپه‌های «نفت‌خانه» هم اشاره کرد.

دستگیری تامین کننده مواد غذایی و سوخت داعشی در صلاح الدین

اداره اطلاعات نظامی عراق از دستگیری دو تروریست که مواد غذایی و سوخت داعشی‌ها را در بیجی در استان صلاح الدین تامین می‌کردند، خبر داد.

در بیانیه اداره اطلاعات عراق آمده است: تروریست اول به داعشی‌هایی که در «بیجی» بودند مواد غذایی می‌رساند و تروریست دوم هم به تروریست‌هایی که در «الشرقاط» بودند، سوخت می‌رساند.

خنثی سازی حملات با بمب در شمال بغداد

فرماندهی عملیات بغداد در یک بیانیه اعلام کرد: در راستای عملیات جستجو و رصد تحرکات داعش، نیروهای لشکر ششم و بر اساس اطلاعات دقیق مبنی بر اقدام داعشی‌ها در کارگذاشتن مواد منفجره در یکی از باغات منطقه «الطارمیه» در شمال بغداد، وارد عمل شدند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای مذکور موفق به کشف چهار بمب و خنثی سازی آن شدند.

خنثی سازی حمله با موتورسیکلت بمبگذاری شده در «مخمور»

یک منبع امنیتی از خنثی سازی یک موتور سیکلت بمبگذاری شده که در منطقه «مخمور» در استان نینوا آماده انفجار بود خبر داد و گفت: این موتور سیکلت در نزدیکی کوه «مخمور» گذاشته شده بود و آماده انفجار بود. نیروهای لشکر 14 این موتور سیکلت را خنثی کردند.

حمله حشد شعبی به مخفیگاه‌های داعش در جنوب سامراء

اداره اطلاع رسانی حشد شعبی عراق از عملیات نیروهای حشد شعبی برای جستجوی مخفیگاه‌های داعش در جنوب سامراء خبر داد و اعلام کرد: نیروهای تیپ 41 حشد شعبی عملیاتی را در جنوب سامراء با مشارکت نیروهای امنیتی برگزار کردند.

در بیانیه اداره اطلاع رسانی حشد شعبی عراق آمده است: این عملیات شامل جستجو و بازرسی برخی مناطق از جمله بوستان‌های «بنی سعد» و حدفاصل با «تل الذهب» بود.

دستگیری داعشی مسئول وارد کردن خودروهای بمبگذاری شده در الرمادی

نیروهای امنیتی عراق مسئول وارد کردن خودروهای بمب‌گذاری شده به عراق و انتقال دهنده خانواده تروریست‌های داعشی به سوریه را دستگیر کردند.

در بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق آمده است: در عملیات ویژه‌ای که بر اساس اطلاعات امنیتی دقیق اداره اطلاعات نظامی انجام شد، مسئول وارد کردن خودروهای بمب‌گذاری شده به الانبار و بغداد و انتقال دهنده خانواده‌های عناصر داعش به سوریه در شهر الرمادی در مرکز الانبار دستگیر شد.

در ادامه این بیانیه آورده شده که عملیات دستگیری فرد مذکور به وسیله تیمی از اداره اطلاعات نطامی تیپ دهم انجام شده است.

جاسوسی زنان داعشی به نفع همسران تروریست

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که زنان داعشی که به استان نینوا منتقل شده اند، اطلاعات نیروهای امنیتی عراق را به همسران داعشی خود می‌دهند.

خشم قربانیان داعش از بازگشت خانواده تروریست‌ها به جنوب موصل

«یوسف محیی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد: اردوگاه «الهول» پرونده بسیار حساسی است و زمینه ساز مشکلات امنیتی در داخل عراق به ویژه مناطق آزادشده از لوث داعش است.

وی افزود: قربانیان داعش از بازگشت آنانی که دستشان به خون فرزندان، خویشاوندانشان آغشته است و خانه و کاشانه شان از سوی داعش ویران شده است، بسیار خشمگین هستند.

محیی درباره تبعات امنیتی و اجتماعی که بازگشت این خانواده به مناطق آزاد شده از لوث داعش به دنبال خواهد داشت به شدت هشدار داد.

همزمان «شروان الدبردانی» رئیس کمیسیون اقلیت ها در مجلس عراق گفت: بیش از سی هزار داعشی از استانهای مختلف عراق در اردوگاه الهول سوریه هستند  بازگشت آنها به اردگاه الجدعه در جنوب موصل بمب ساعتی است که کشور را تهدید می کند.

نشست امنیتی با نیروهای امنیتی برای مشخص شدن علل وارد کردن داعشی‌ها به عراق

«ایوب الربیعی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از نشست قریب الوقوع امنیتی این کمیسیون با فرماندهان امنیتی درباره علل ورود خانواده‌های داعشی به عراق و تاثیر آن بر مناطق آزاد شده خبر داد.

وی افزود: اردوگاه «الهول» سوریه یک مرکز تجمع بشری خانواده‌های سرکرده‌های داعشی است و آنها خطری هستند که عراق و خاورمیانه را تهدید می‌کنند.

الربیعی بیان کرد: کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با نگرانی شدید پرونده بازگشت نود خانواده داعشی از «الهول» به «الجدعه» در جنوب موصل را  دنبال می‌کند زیرا تاثیرات بسیار مخربی بر امنیت مناطق آزاد شده دارد.

وی افزود: این پرونده در نشست فراگیر با فرماندهان امنیتی به زودی بررسی خواهد شد.

ترس ساکنان از خانواده‌های داعشی بازگشته به جنوب موصل

«انس العزاوی» عضو کمیساریای حقوق بشر عراق گفت: در استان‌های آزاد شده از لوث داعش، همه از بازگشت خانواده‌های داعشی که در اردوگاه «الهول» سوریه بودند به جنوب موصل نگران هستند از مقامات محلی گرفته تا مردم.

وی افزود: عاقلانه نیست که این خانواده‌های داعشی به جایی منتقل شوند که برای آزادسازی آن جانفشانی زیادی صورت گرفته است به ویژه که این خانواده‌ها افکار داعشی خود را رها نکرده‌اند.

انتهای پیام/