شهرخبر
انتخابات 1400| تلاش نامزدهای اصول‌گرا برای جلب توجه مردم / آیا برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای اصولگرا موفق بوده است؟

انتخابات 1400| تلاش نامزدهای اصول‌گرا برای جلب توجه مردم / آیا برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای اصولگرا موفق بوده است؟

از میان 7 نامزد تایید شده انتخابات 1400 5 نامزد اصولگرا فعالیت‌های تبلیغاتی خود را به صورت مستمر شروع کرده‌اند و آنطور که واکنش‌ها در فضای مجازی نشان می‌دهد آن ها در روند تبلیغاتی خود موفق عمل نکرده است.

اعتمادآنلاین| 5 نامزد اصولگرای حاضر در انتخابات برنامه‌های تبلیغاتی را با حاشیه‌های مختلف پیش می‌برند. فیلم تبلیغاتی قاضی‌زاده‌هاشمی با واکنش‌های گسترده از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است. برادر محسن رضایی در یک گفت‌وگو سخنانی تازه را درباره این نامزد انتخابات مطرح کرده است. سعید جلیلی در ادامه برنامه‌های دولت در سایه‌اش افتتاح و راه‌اندازی یک تلویزیون اینترنتی را کلید زده و سیدابراهیم رییسی هم که کاندیدای مهم و محبوب اصولگرایان است همچنان به نظاره کشمکش‌های ستاد انتخاباتی‌اش نشسته است.

 

 

به گزارش روزنامه اعتماد، در این میان خبرهایی از دیدار نمایندگان ادوار مجلس با سیدابراهیم رییسی مخابره شد و آن طور که خبرگزاری فارس نوشته از نمایندگان اولین دوره‌های مجلس، نماینده‌های مجلس فعلی در این گردهمایی که در محل ‌یادمان شهدای هفتم تیر برگزار شده، حاضر بودند. یوناتن بت‌کلیا، نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس نیز از حاضران در این نشست بوده است.

 

نماینده‌ای که همان ابتدای صحبت‌هایش از اینکه اقلیت خطاب می‌شود، گلایه و تاکید کرده که یک ایرانی است. اوگفته است:«برخی مسوولان از دست دادن با ما امتناع می‌کنند ولی آیت‌الله رییسی در اولین دیدار با نمایندگان از پشت میزشان بلند شده و سمت ما آمده و صورت ما را بوسیدند و این کار ایشان برای ما ارزشمند است.»

 

ظاهرا در این دیدار رضا رحمانی، وزیر صنعت سابق دولت روحانی هم حضور داشته است. دیداری که خبرگزاری اصولگرای تسنیم از حضور حدود 300 نماینده ادوار در آن خبر داده است؛ ادعایی که البته با تصاویر منتشر شده چندان مطابقت ندارد.


فعالیت‌های انتخاباتی و تبلیغاتی رییسی در حالی ادامه دارد که نوعی به هم ریختگی و کشمکش در ستاد انتخاباتی او شکل گرفته است. از یک ‌سو هر روز خبرهایی از انتصابات در ستاد او منتشر می‌شود و از سوی دیگر عده‌ای می‌گویند که او اساسا ستاد انتخاباتی ندارد.


در این میان بود که دیروز خبر آمد که علی نیکزاد رییس شورای هماهنگی ستاد انتخابات رییسی، سیدعلی قریشی را معاون نظارت ستاد مرکزی و مردمی انتخاباتی، دولت مردمی ایران قوی 1400 منصوب کرد. نیکزاد از سوی رییسی به این سمت منصوب شده و هر روز هم در حال گسترش ستاد انتخاباتی رییسی است.

 

نیکزاد همچنین در حکمی سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی را که هم‌اکنون ازجمله اعضای هیات رییسه فراکسیون اکثریت مجلس یازدهم است و البته سابقه معاونت پارلمانی احمدی‌نژاد را نیز در کارنامه دارد به عنوان رییس کمیته نمایندگان مجلس یازدهم سیدابراهیم رییسی منصوب کرد. اما با این حال امیرآبادی‌فراهانی، نماینده اصولگرای قم در مجلس می‌گوید که رییسی ستاد ندارد!


احمد امیرآبادی‌فراهانی، نماینده اصولگرای قم در مجلس یازدهم که در نشست کمیته شوراها و شهرداری‌های ستاد رییسی سخنرانی می‌کرد، گفته است: آقای ابراهیم رییسی گفتند مستقل آمده‌ام و از تمام ظرفیت‌های مردمی استفاده خواهم کرد. اعلام کردند ستاد ندارم یعنی آحاد مردم و خانه‌ها و موبایل‌ها همه و همه ستاد من هستند. به نظر می‌رسد که حامیان رییسی بیشتر نگران سهم خود در دولت بعد هستند و از حالا رقابت برای رسیدن به پست‌های مهم دولتی را شروع کرده‌اند و این کشمکش‌های ستادی و انتخاباتی هم احتمالا ریشه در این سهم‌خواهی‌ها دارد.

 

 

سعید جلیلی همچنان تاکید دارد که با همان دولت در سایه‌اش به پیش برود. در بیشتر برنامه‌های تبلیغاتی‌اش هم می‌گوید که بر اساس همان فعالیت‌های دولت در سایه حرکت می‌کند. در این بین هم بیشتر روی فضای مجازی متمرکز شده است.

 

در همین راستا هم دست به یک اقدام متفاوت زده و یک شبکه تلویزیونی اینترنتی را افتتاح کرده است. او در افتتاحیه استودیو شبکه اختصاصی «جهاد و جهش» در فضای مجازی گفت:«به همت جوانان متخصص، انقلابی و با انگیزه کشورمان در رسانه ملی امکانی برای کاندیداها قرار داده شده که می‌توانیم برنامه‌های خود را در آن منتشر کنیم. ما نیز با استفاده از این فرصت 24 ساعته برای ارایه برنامه‌های خود در این بستر موثر و آسان، برنامه‌های خود را ارایه خواهیم کرد.»

 

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین گفته است:«برنامه ما مبتنی بر 8 سال کار کارشناسی و میدانی بوده که در قالب کارگروه‌های مختلف دولت سایه به سرانجام رسیده است و معتقدیم با این برنامه‌ها نه تنها کشور را اداره خواهیم کرد بلکه با یک نگاه واقعی جهش خواهیم داد».


گفتنی است در این شبکه اختصاصی، تولید محتوای ارایه شده از جانب ستاد انتخاباتی این نامزد ریاست‌جمهوری از طریق پیام‌رسان‌های تلوبیون، لنز و تیوا پخش خواهد شد. این تلویزیون 24 ساعته در این شبکه اختصاصی برای هر 7 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با ابتکار رسانه ملی ایجاد شده است. جلیلی پیش از این هم سعی کرده بود با سخن گفتن علیه فیلترینگ توییتر، توجه‌ها را به خود جلب کند.

 

در حال حاضر بحثی بین اصولگرایان درباره کناره‌گیری یا ادامه فعالیت انتخاباتی جلیلی شکل گرفته و تصور عمومی این است که او در نهایت به نفع رییسی کنار می‌رود اما برخی این گمانه را مطرح کرده‌اند که جلیلی کنار نمی‌رود و مقابل رییسی می‌ایستد.

 

 

اولین فیلم تبلیغاتی امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی که در تلویزیون پخش شده واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخته است.

 

بخش‌های مختلف این فیلم دستمایه طنز کاربران شده به خصوص آنجا که قاضی‌زاده‌هاشمی در سکانسی سفره غذاخوری را در خانه می‌تکاند.

 

بسیاری رفتارهای این فیلم را سرد و فاقد هرگونه هنر تبلیغاتی دانسته‌اند. برخی هم با نقد جدی نوشته‌اند که این فیلم تبلیغاتی بدون هیچ گونه فکر و برنامه‌ریزی تهیه شده و هیچ ایده سیاسی را برای مدیریت کشور تبلیغ نمی‌کند.

 

 

حاشیه‌ها به سخنان علیرضا زاکانی دیگر نامزد اصولگرای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری هم رسیده است. زاکانی به تازگی در یک نطق انتخاباتی ادعا کرده بود، چینی‌ها طرفدار کالای ایرانی هستند اما موانع صادراتی اجازه نمی‌دهد اما این ادعا از سوی رییس اتاق ایران و چین تکذیب شد.

 

مجیدرضا حریری در پاسخ به همین ادعا در توییترش نوشت:«امروز پشت فرمان مصاحبه جناب زاکانی را گوش می‌کردم، فرمودند یکی از دوستان من می‌گفت مردم چین عاشق کالای ایرانی هستند اما موانع صادراتی اجازه نمی‌دهد کالا به چین صادر کنیم. جناب زاکانی اطلاعاتی که بهتون دادند، غلط است مردم چین اصولا کالای ایرانی را نمی‌شناسند».

 

 

اظهارات محسن رضایی نیز در دیروز مرکز توجهات بوده است. رضایی که دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام نیز هست به عنوان یکی از چهره‌های مخالف پیوستن ایران به FATF شناخته می‌شود اما حالا در سخنانی گفته که در ماجرای FATF دولت مقصر بوده است.

 

رضایی در جمع فعالان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران حضور پیدا کرد و گفت:«دولت در موضوع FATF مقصر بود؛ 21 سوال به دولت داده شد تا پاسخ داده شود اما 24 ساعت مانده به جلسه پاسخ‌ها را ارسال کرد. ایران 39 توصیه آن نهاد را عمل کرده و فقط دو توصیه مانده اما آن نهاد تنها 12 مورد را پذیرفته است».


حاشیه‌ها درباره او تنها به اظهارات خودش محدود نمی‌شود. امیدوار رضایی، برادر محسن رضایی به عنوان نماینده او در برنامه گفت‌وگو با نماینده نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری حاضر شده و درباره محسن رضایی صحبت کرده است.

 

امیدوار رضایی با بیان اینکه «دو، سه موضوع است که هیچ کس درباره برادرم خبر ندارد» گفته است:«شهید باقری در دست‌خط‌های خودش می‌گوید که «آقا محسن می‌گوید جنگ تمام می‌شود و مشکل بعدی مسائل اقتصادی است.»

 

تا به حال این نکته که محسن رضایی مخالف جنگ بوده، مطرح نشده بود و هنوز درباره این اظهارنظر امیدوار رضایی کسی موضع‌گیری نکرده است. معلوم نیست چرا اگر محسن رضایی مخالف ادامه جنگ بوده تا به حال خودش آن را بیان نکرده است.